
Scandalurile sexuale din scoli, bataile, furturile si amenintarile dintre colegi au tinut in ultima perioada primele pagini ale ziarelor. Din aceasta cauza, depuatata PP-DD se declara ingrijorata si spune ca invatamantul actual trebuie adaptat la cerintele si necesitatile tinerilor.
Traim intr-un secol al vitezei si al tehnologiei, in care copii uita sa fie copii si elevii uita de disciplina si respect. Chiar daca sunt abia in clasele primare, elevii se considera deja adolescenti si se comporta ca atare. Din aceste motive, Marioara Nistor spune ca scoala ar trebuie sa le ofere si alte alternative elevilor si trebuie sa se adapteze nevoilor lor.
„In presa zilei avem din ce in ce mai multe stiri despre situatia precara in care se afla invatamantul romanesc. Paradoxal, cele mai multe dintre informatiile difuzate de media nu sunt optimiste, in ciuda eforturilor bugetare impresionante destinate educatiei, cu care se lauda guvernantii din ultimii ani. Din pacate, constatam la toate nivelurile invatamantului un fenomen generalizat de lipsa de disciplina, de rigoare, la care se adauga distantarea copiilor din ziua de astazi de scoala, sau, mai exact, de principiile oferite de scoala.
Este evident ca procesul de maturizare al copiilor, inca din ciclul gimnazial, este superior fata de cel existent cu 23 de ani in urma. Avem de-a face cu copii intr-o formare rapida, practic cu adolescenti, altfel de copii decat am fost noi, mult mai maturi. Indiscutabil, acesti copii au alte nevoi, au alte cerinte educationale, iar abordarea oferita de scoala ar trebui sa fie facuta din cu totul alte perspective, ceea ce, din pacate, nu se prea intampla in Romania. De asemenea, accesul copiilor la mass-media, la televiziuni, si din ce in ce mai mult la internet, mai ales in mediul urban, unde adolescentii au calculator in proportie de 80-90 la suta, le confera o mare diversitate de informatie”, a declarat Marioara Nistor, deputat PP-DD de Braila.
Aceasta mai sustine si ca sistemul de invatamant romanesc se bazeaza pe transmiterea de informatii, si nu pe crearea de abilitati, nu pe crearea de competente, lipseste aproape cu desavarsire din sistemul de invatamant romanesc este formarea si educarea copilului. „Ar trebui sa ajungem la transmiterea doar a informatiilor foarte importante, care sunt obligatorii pentru formarea intelectuala a elevilor, sa invatam copilul sa si gandeasca, sa-si puna intrebari, sa identifice raspunsuri, nu doar sa invete pe de rost lectiile predate.
Este clar ca elevii zilelor noastre nu mai sunt obisnuiti sa citeasca. Asa cum se mai facea pe vremuri, citeai din placere. Scoala actuala nu mai promoveaza asa ceva, iar parintii sunt destul de ocupati cu alte activitati pentru a se mai ocupa intr-un grad satisfacator de educatia copiilor. Te ingrozesti de-a dreptul cand auzi cu cata lejeritate discuta elevii de liceu despre droguri, violenta si alte subiecte care nu au nici o legatura cu scoala”, a mai spus aceasta.