Conform calendarului de organizare și desfășurare a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat, din acest an școlar, comunicarea rezultatelor (în mod individual, fiecărui elev) s-a realizat în data de 8 aprilie 2025. Rezultatele obținute de elevii claselor a XII-a/a XIII-a, care au participat la simularea probelor scrise din cadrul examenului național de bacalaureat, au fost centralizate de către Inspectoratul Școlar Județean Brăila.
În județul Brăila, au fost implicați în procesul de evaluare 50 de profesori evaluatori la Limba și literatura română, 55 profesori evaluatori (44 disciplina matematică și 21 disciplina istorie) la proba obligatorie a profilului, și 96 de profesori evaluatori (18 biologie, 9 chimie, 12 fizică, 18 geografie, 16 socio – umane, 5 filosofie, 10 logică și 8 informatică) la proba la alegere a profilului.
La nivelul județului Brăila, simularea probelor scrise din cadrul Examenului de Bacalaureat s-a desfășurat în 21 de centre de examen, iar Centrul zonal de evaluare a fost organizat la Liceul Tehnologic „Grigore Moisil” din Brăila. Conform informațiilor furnizate de ISJ Brăila, la această simulare au fost prezenți 1426, dinte care 1407 sunt elevi la cursuri de zi, iar 19 de la seral.
Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, la proba scrisă – Limba și literatura română au fost 1426 de lucrări evaluate, din care 1019 lucrări cu note mai mari sau egale cu 5, ceea ce reprezintă 71,46% din numărul lucrărilor evaluate.
Interval de notare | Limba și literatura română | Procent, % |
Note 1-4,99 | 407 | 28,54% |
Note 5-5,99 | 389 | 27,28% |
Note 6-6,99 | 231 | 16,20% |
Note 7-7,99 | 141 | 9,89% |
Note 8-8,99 | 168 | 11,78% |
Note 9-9,99 | 87 | 6,10% |
Note 10 | 3 | 0,21% |
TOTAL | 1426 | 100% |
La proba obligatorie a profilului au fost 1397 de lucrări evaluate, din care 1015 au fost lucrări cu note mai mari sau egale cu 5, ceea ce reprezintă 72,66%.
Interval de notare | Proba E.c) – Proba obligatorie a profilului | Procent, % |
Note 1-4,99 | 382 | 27,34% |
Note 5-5,99 | 216 | 15,46% |
Note 6-6,99 | 216 | 15,46% |
Note 7-7,99 | 190 | 13,60% |
Note 8-8,99 | 220 | 15,75% |
Note 9-9,99 | 163 | 11,67% |
Note 10 | 10 | 0,72% |
TOTAL | 1397 | 100% |
La disciplina Matematică au for 830 de lucrări evaluate, din care 515 au fost lucrări cu note mai mari sau egale cu 5, adică 62,04%, cu doar 5 note de 10 și 76 de note între 9,00 și 9,99. La disciplina Istorie au fost 567 de lucrări evaluate, dinte care 500 au fost cu note mai mari sau egale cu 5, adică 88,18%.
La proba la alegere a profilului au fost 1378 de lucrări evaluate, dintre care 1016 lucrări cu note mai mari sau egale cu 5, adică 73,73%.
Interval de notare | Proba E.d) – Proba la alegere a profilului | Procent, % |
Note 1-4,99 | 362 | 26,27% |
Note 5-5,99 | 141 | 10,23% |
Note 6-6,99 | 169 | 12,26% |
Note 7-7,99 | 207 | 15,03% |
Note 8-8,99 | 269 | 19,52% |
Note 9-9,99 | 223 | 16,18% |
Note 10 | 7 | 0,51% |
TOTAL | 1378 | 100% |
La disciplina Anatomie şi fiziologie umană, genetică şi ecologie umană/ Biologie vegetală şi animală au fost 342 de lucrări evaluate, dintre care 159 cu note mai mari sau egale cu 5, fără nicio notă de 10. La disciplina Chimie au fost 92 de lucrări evaluate, dintre care 86 de lucrări cu note mai mari sau egale cu 5, dinte care 4 note de 10. La disciplina Fizică au fost 83 de lucrări evaluate, dintre care 64 cu note peste 5.00 și o singură notă de 10. La disciplina Geografie au fost 353 de lucrări evaluate, dinte care 300 au fost cu note mai mari sau egale cu 5, da fără nicio notă de 10.
Pentru disciplina Socio-umane (Logică, comunicare și argumentare, Psihologie, Sociologie, Economie, Filosofie) au fost 390 de lucrări, dintre care 296 cu note mai mari sau egale cu 5.00, cu o notă de 10. La disciplina Informatică au fost 118 lucrări evaluate, dintre care 111 lucrări cu note mai mari sau egale cu 5, cu o promovabilitate de 94,07%, da o singură notă de 10.
Evaluarea lucrărilor s-a desfășurat în condiții similare cu cele de examen, digitalizat. În acest context, lucrările au fost distribuite aleatoriu evaluatorilor din întreaga țară. Procesul de evaluare a fost atent monitorizat pentru a asigura corectitudinea și transparența acestuia. În cazul în care există o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alți doi evaluator.
Rezultatele probelor scrise ale simulării se comunică individual, fiecărui elev, nu prin afișare publică. Rezultatele au fost transmise de către Inspectoratul Școlar Județean Brăila către fiecare unitate de învățământ. Acestea vor fi prezentate atât sub forma cataloagelor cu notele finale, cât și sub forma borderourilor asociate fiecărei evaluări.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții și în cadrul consiliilor profesorale, pentru a adopta măsuri adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.