• Contact
duminică, 15, iunie 2025
No Result
View All Result
ProBraila
28 °c
Ro
29 ° S
29 ° D
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
No Result
View All Result
ProBraila
Home Administratie

Puteri sporite pentru presedintii de CJ si primari

30/09/2013
in Administratie
Timp de citire:7 mins read
A A
0
Puteri sporite pentru presedintii de CJ si primari

Puteri sporite pentru presedintii de CJ si primari

0
Distribuiri
2
Vizualizări
Share on FacebookShare on TwitterShare on Whatsapp
Puteri sporite pentru presedintii de CJ si primari
Puteri sporite pentru presedintii de CJ si primari

Vicepremierul Liviu Dragnea, totodata si ministru al Dezvoltarii Regionale, a prezentat in teritoriu un proiect al descentralizarii, care ar urma sa fie aprobat printr-o Ordonanta de Urgenta. Potrivit documentului obtinut de gandul.info, descentralizarea ar urma sa-si faca simtite efectele de la 1 ianuarie 2014, ea precedand astfel regionalizarea. Daca descentralizarea planuita de Dragnea va deveni realitate, ea va reprezenta cea mai radicala masura luata in administratie in ultimii ani. De la ministerul lui Liviu Dragnea a plecat in teritoriu pe 24 septembrie o circulara privind propunerea legislativa intitulata Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind stabilirea unor masuri de descentralizare a unor competente exercitate de ministere si celelalte organe de specialiate ale administratiei publice centrale. Daca proiectul regionalizarii nu a avansat, sefii din teritoriu au discutat insistent cu vicepremierul Dragnea in ultimele luni despre realizarea descentralizarii. Termenul limita pana la care cei din teritoriu trebuie sa vina cu amendamente este 1 octombrie 2013, pana la orele 12.00.
Documentul prevede modificare a nu mai putin de 21 de acte normative, se precizeaza clar ce atributii vor fi cedate de la centru catre teritoriu – catre Consiliile judetene si Primarii. Procesul descentralizarii se doreste a fi realizat imediat, incepand cu 1 ianuarie 2014, iar in OUG se vorbeste despre necesitatea demararii procesului de elaborare a legii bugetului de stat pentru anul 2014 si subsecvent, a bugetelor locale ale unitatilor administrativ-teritoriale, cu respectarea calendarului bugetar prevazut de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare si de Legea nr. 273/2006 privind finantele publice.
Cele mai importante modificari:
1. in subordinea primariilor din orase/municipii vor functiona servicii rutiere si de ordine publica ai caror directori vor fi numiti de primari.
2. in subordinea consiliilor judetene vor fi transferate o serie de servicii deconcentrate de la ministere si agentii, conduse de personae numite de presedintele CJ. Astfel vor fi reorganizate in subordinea CJ oficiile judetene de agricultura, directiile judetene pentru cultura si patrimoniu, unitatile teritoriale de promovare turistica, directiile judetene de sport si tineret, centrele judetene de resurse si asistenta educationala, casele corpului didactic, agentiile judetene de ocupare a fortei de munca, agentia de plati si inspectie sociala, agentiile judetene pentru protectia mediului, directiile judetene de pescuit si acvacultura
si directiile de sanatate publica.
3. Porturile de la Dunare trec in subordinea Consiliilor Judetene in raza carora se afla.
5. Plajele cu destinatie turistica vor fi administrate de consiliile locale.

NOILE COMPETENTE ALE SEFILOR LOCALI
Pe langa competentele actuale, in documentul realizat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei se adauga o serie de noi institutii care vor intra in subordinea sefilor din teritoriu. Astfel, in competentele autoritatilor publice locale intra:
– serviciile de ordine si siguranta publica si circulatia pe drumurile publice;
– serviciile de sanatate publica la nivel judetean;
– administrarea plajelor turistice maritime si fluviale, ale raurilor, paraurilor si ale lacurilor de acumulare;
– administrarea sistemelor de gospodarire a apelor ;
– protectia mediului, pescuit si acvacultura;
– dezvoltare rurala;
– ocuparea fortei de munca la nivel local;
– administrarea unitatilor sportive si de tineret, a taberelor scolare, centrelor de agrement, caselor de cultura ale studentilor, precum si a cluburilor sportive de la nivel local;
– dezvoltare si promovare turistica;
– organizeaza si desfasoara activitati educative extrascolare/de tip nonformal prin cluburile copiilor;
– protejarea patrimoniului cultural de pe teritoriul judetului;
– administrarea porturilor de fluviale interes judetean;
– implementarea programelor judetene in domeniul tineretului si sportului.

ArticoleSimilare

Tânăr din Spiru Haret, condamnat la un an de închisoare pentru infracțiunea de cultivarea, producerea, fabricarea, experimentarea, extragerea, prepararea, transformarea, cumpărarea sau deținerea de droguri de risc pentru consum propriu

Brăila Mall lansează SUMMERVERSE – o lună plină de surprize, distracție și relaxare pentru toate gusturile

Se oprește apa într-o zonă din cartierul Progresu

DESCENTRALIZAREA POLITIEI
Descentralizarea competentelor politiei este prevazuta in proiectul de OUG, urmandu-se a se completa atributiile politiei locale, dar si atributiile Politiei Romane. Potrivit documentului citat se va modifica OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice si se va propune ca „aplicarea si executarea controlului privind respectarea normelor referitoare la circulatia pe drumurile publice sa se realizeze de catre autoritatile administratiei publice locale prin servicii rutiere organizate in subordinea acestora”.
Noile servicii rutiere se vor afla in subordinea autoritatilor administratiei publice locale, primarii, cu avizul Inspectoratului de politie judetean, urmand sa numeasca directorii executivi ai acestor noi Servicii Rutiere. Competentele acestor directori vor fi aprobate de consiliile locale, cu avizul Inspectoratului de politie judetean.
Pentru descentralizarea politiei, categoriile de personal al politiei locale se vor completa cu functionari publici, civili, cu statut special, care vor ocupa functii specific de politist conform Statutului politistului.
Cum se modifica legea privind organizarea si functionarea Politiei Romane
“In interiorul localitatilor urbane aplicarea masurilor de mentinere a ordinii si linistii publice, a sigurantei cetateanului, de prevenire si combatere a fenomenului infractional si de identificare si contracarare a actiunilor  elementelor care atenteaza la viata, libertatea, sanatatea si integritatea persoanelor, a proprietatii private si publice, precum si a altor interese legitime ale comunitatii se realizeaza de catre autoritatile administratiei publice locale prin servicii de ordine publica organizate in subordinea acestora”, se arata in proiectul de OUG.
Toate cheltuielile privind organizarea si functionarea serviciilor de ordine publica, aflate in subordinea autoritatilor administratiei publice locale, se asigura din bugetele locale, cu avizul Inspectoratelor de politie judetene, in conditiile legii. De asemenea, bunurile mobile si imobile aflate in domeniul public al statului si in administrarea Inspectoratelor judetene de Politie, folosite de compartimentele/serviciile de ordine publica, reorganizate ca Servicii de ordine publica trec in domeniul public al unitatii administrativ-teritoriale pe a carei raza functioneaza si in administrarea consiliilor locale, cu pastrarea destinatiei, conform prevederilor legale.
Si directorii executivi ai acestor servicii de ordine publica vor fi numiti de primar, cu avizul Inspectoratelor de politie judetene, in conditiile legii. Pentru ca toate acestea sa devina realitate, vor trebui modificate legea 155/2010 privind politia locala, modificarea Legii nr. 218/2002 privind Politia Romana si OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice.
[quote style=”1″]Suplimentarea numarului de personal din cadrul Serviciului rutier si Serviciul de ordine publica din cadrul politiei locale se poate realiza prin transfer de la Ministerul Afacerilor Interne sau prin repartizarea de la institutiile de invatamant din subordinea Ministerului Afacerilor Interne[/quote], se arata in documentul realizat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.
Ce pleaca de la MINISTERUL SANATATII
Directiile de sanatate publica judetene si cea a municipiului Bucuresti, unitatile  finantate integral din venituri proprii si din contractele incheiate prin sistemul de asigurari sociale de sanatate, centrele de diagnostic si tratament, centrele medicale si ambulatoriile de specialitate din subordinea Directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, centrele judetene de aparatura medicala, centrele judetene de transfuzii sanguine si laboratoarele de referinte medicale vor trece in autoritatea administratiei publice locale – Consiliul Judetean/ CGMB. Directorii coordinatori si adjunctii acestora vor numiti de presedintele Consiliului Judetean, respectiv a primarului municipiului Bucuresti, in urma evaluarii cunostintelor si abilitatilor manageriale. De asemenea, autoritatile locale vor avea un cuvant de spus si in desemnarea unor membri in Consiliul de Adminstratie al CNAS. Va creste si numarul reprezentantilor nominalizati de Consiliul Judetean in CA al caselor de asigurari de sanatate judetene. Pentru a se asigura sursa de finantare corespunzatoare in domeniul sanatatii se prevede ca “veniturile proprii ale Ministerului Sanatatii constituite potrivit art. 361 se transfera, in cuantum de 70%, bugetelor judetelor, potrivit unei formule de repartizare aprobate prin ordin al ministrului sanatatii, elaborat impreuna cu structurile asociative ale autoritatilor administratiei publice locale.” In cazul Companiei Nationale “Administratia Porturilor Dunarii Maritime” S.A. – Galati competentele in administrate vor fi preluate de consiliile judetene Galati, Tulcea, Constanta, Braila. Agentia judeteana pentru protectia mediului, Filiala regionala a Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura vor trece in subordinea Consiliilor Judetene. Implementarea legislatiei in domeniul protectiei mediului la nivel judetean revine agentiilor judetene pentru protectia mediului aflate in subordinea Consiliilor Judetene.
Potrivit propunerii de OUG „titularul dreptului de administrare a plajelor cu destinatie turistica este consiliul local pe a carui raza teritoriala se afla”, acestuia revenindu-i dreptul de administrare a lucrarilor de intretinere si ecologizare a plajelor. „Lucrarile realizate sunt finantate atat din bugetul propriu, cat si din veniturile obtinute de la utilizatorii plajelor cu destinatie turistica, proportional cu suprafata de plaja utilizata.”, se propune in proiectul descentralizarii.
[quote style=”1″]Titularului dreptului de administrare ii revine o cota-parte de 80% din redeventele obtinute din concesionarea plajelor cu destinatie turistica aflate pe teritoriul unitatilor administrativ-teritoriale respective, iar diferenta de 20% se face venit la bugetul de stat, pentru contractele aflate in derulare[/quote], se adauga in documentul citat.
Dreptul de administrare a plajelor turistice maritime si fluviale ale raurilor, paraurilor si ale lacurilor de acumulare se transfera de la Administratia Nationala „Apele Romane” catre consiliile locale pe a caror raza administrativ-teritoriala se afla. Din totalul sumelor percepute din inchirierea si concesionarea bunurilor proprietate publica a statului cu destinatia de balastiera, aflate in administrarea autoritatilor si institutiilor publice centrale, o cota-parte de 25% se face venit la bugetul de stat, iar o cota-parte de 75% se face venit la bugetele locale pe a caror raza administrativ-teritoriala se afla  bunurile respective.
Ce competente se transfera de la MINISTERUL AGRICULTURII
In subordinea Consiliilor judetene se propune infiintarea oficiilor pentru agricultura judetene, prin reorganizarea Directiilor pentru Agricultura Judetene, Oficiilor Judetene de Studii Pedologice si Agrochimice si a caselor agronomului. Noile structuri vor prelua din competentele celor care se desfiinteaza, urmand a se stabili patrimonial serviciilor nou infiintate.
De la ministerul Culturii in urma procesului de descentralizare, serviciile publice si organele de specialitate aflate in subordinea/coordonarea/autoritatea Ministerului Culturii se reorganizeaza in subordinea autoritatilor administratiei publice locale. Practic, competentele vor trece la Consiliile Judetene, respectiv CGMB. De asemenea, toate salile si gradinile de „spectacol cinematografic”,  in total 133, dar si imobilele, aflate in domeniul privat al statului si in administrarea Regiei Autonome de Distributie a Filmelor „Romania Film”, vor trece, libere de sarcini, in administrarea consiliilor locale comunale, orasenesti, municipale si ale sectoarelor municipiului Bucuresti, dupa caz. In subordinea Consiliilor Judetene si a CGMB se vor infiinta directiile judetene pentru cultura si patrimoniu.
Pe langa Directiile judetene pentru cultura si patrimoniu se vor infiinta comisiile judetene ale monumentelor istorice, ca organisme stiintifice de specialitate, fara personalitate juridica, cu rol consultativ in domeniu protejarii monumentelor istorice.
In proiectul descentralizarii, se prevede ca o cota-parte de 50% din sumele colectate la Fondul Cultural National / Fondul Cinematografic se face venit la bugetele judetelor, cu destinatia finantarii nerambursabile a programelor, proiectelor si actiunilor culturale. De la bugetul de stat se aloca catre bugetele locale o cota de 70% din sumele incasate din redeventele obtinute din concesionarea monumentelor istorice aflate pe teritoriul unitatilor administrativ-teritoriale respective.
De la Ministerul Economiei vor trece in subordinea administratiei publice locale o parte din competentele Autoritatii Nationale pentru Turism, respectiv autorizarea, clasificarea si licentierea in turism si unitatile teritoriale turistice.
Consiliile Judetene vor avea competente noi precum: autorizarea statiunilor balneare, climaterice si balneoclimaterice, emiterea brevetului de turism, atestarea parcurilor turistice, autorizarea a activitatii de agrement nautic, activitati turistice pe plaja, activitati ecoturistice.
Ce pierde MINISTERUL TINERETULUI SI SPORTULUI
Consiliile Judetene vor prelua de la Ministerului Tineretului si Sportului DJST-urile, casele de cultura ale studentilor si infrastructura aferenta, Complexul Cultural Sportiv Studentesc „Tei”,  bazele sportive de interes judetean, taberele scolare si centrele de agrement de interes judetean, cluburile sportive de interes local, taberele scolare si centrele de agrement de interes local.
Descentralizarea MINISTERULUI EDUCATIEI
Inspectoratul scolar judetean, Casa corpului didactic, Palatele copiilor/Palatul National al Copiilor, Cluburile copiilor, cluburile sportive scolare vor intra sub autoritatea Consiliilor Judetene sau a celor locale. Astfel, directorii CCD urmeaza sa fie numiti de presedintele Consiliului Judeteen pe baza de concurs public, reglementat prin metodologie elaborata de Ministerul Educatiei Nationale. Directorii CCD vor incheia un contract de management cu presedintele Consiliului judetean.
Ce pleaca de la MINISTERUL MUNCII
Consiliile judetene vor primi in subordine AJOFM-urile si Agentiile pentru Plati si Inspectie sociala. [quote style=”1″]Finantarea competentelor/structurilor descentralizate la nivel judetean/local se face de la bugetul de stat, in conformitate cu prevederile art. 6 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale cu modificarile si completarile ulterioare. In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, comunica Ministerului Finantelor Publice sumele aferente competentelor care se descentralizeaza conform prezentei ordonante de urgenta in vederea fundamentarii proiectului bugetului de stat pentru anul 2014. Finantarea platilor aferente beneficiilor de asistenta sociala si sustinerii programelor de servicii sociale se asigura in proportie de 70% din bugetele unitatilor administrativ-teritoriale prin transferuri din bugetul de stat si in proportie de 30% din sume pentru echilibrarea bugetelor locale[/quote], se arata in dispozitiile finale si tranzitorii ale documentului.

Etichete: 1 ianuarie 20012013AJOFMcluburile sportiveconsiliile judetenedescentralizaredjtsordonanta de urgentaprimariilepro brailaprobrailaPuteri sporite pentru presedintii de CJ si primariregionalizarestiri brailastiri onlinevicepremierul Liviu Dragnea
ShareTweetSend
No Result
View All Result

Articole recente

  • Locuri de muncă vacante în județul Brăila 15/06/2025
  • Brigada 10 Geniu „Dunărea de Jos” – demonstrație de excelență la Ziua Distinșilor Vizitatori, în cadrul exercițiului multinațional „SABER GUARDIAN 25” 15/06/2025
  • Tânăr din Spiru Haret, condamnat la un an de închisoare pentru infracțiunea de cultivarea, producerea, fabricarea, experimentarea, extragerea, prepararea, transformarea, cumpărarea sau deținerea de droguri de risc pentru consum propriu 14/06/2025
  • Activități preventive de educație rutieră desfășurate la școala din comuna Șuțești 14/06/2025
  • Brăila Mall lansează SUMMERVERSE – o lună plină de surprize, distracție și relaxare pentru toate gusturile 14/06/2025
  • Dublă lansare de carte în cadrul Hub-ului cultural „Etnoliteratura” la Casa Alexiu 14/06/2025
  • Termeni si conditii
  • Politică de confidențialitate
  • Politica cookies
  • Setări GDPR
  • Contact
Telefon: +40 788 760 194

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Setări GDPR
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
Vezi preferințele
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Go to mobile version