Școala Gimnazială din comuna Surdila Greci a găzduit Proiectul educațional ”Rural nu e sinonim cu inferior” desfășurat în parteneriat cu Fundația AUTONOM. Scopul activității a fost de a conștientiza importanța educației și a formării continue în dezvoltarea personală și profesională a elevilor, prin explorarea diversității meseriilor din trecut, prezent și viitor. Activitatea își propune să îi ajute pe elevi să înțeleagă că succesul profesional se bazează pe cunoaștere, motivație și perseverență, să le ofere modele reale prin dialogul cu profesioniști din diferite domenii și să îi încurajeze să își descopere propriile interese, abilități și aspirații în vederea unei orientări școlare și profesionale responsabile.
Obiective ale activității
- Să descopere diversitatea meseriilor prin interacțiunea directă cu profesioniști din diferite domenii.
- Să înțeleagă importanța educației, formării și motivației personale în alegerea și exercitarea unei profesii.
- Să identifice competențele, avantajele și provocările specifice diferitelor meserii.
- Să dezvolte abilități de documentare, analiză și prezentare a informațiilor despre meseriile vechi, actuale și de viitor.
- Să manifeste interes pentru explorarea propriilor aptitudini și orientarea către o carieră potrivită.
- Să comunice eficient și să colaboreze în cadrul grupului, valorificând experiențele și opiniile exprimate de invitați.
Parteneri: Fundația Autonom, FIRST FARMS, Postul de poliție Surdila Greci, Consiliul reprezentativ al Părinților C.R.P., foști elevi, cadre didactice.
Coordonatori activitate: prof. Mihalache Gabriela, prof. Găinaru Mădălina Carmen, prof. Vuțino Iulia Olguța și dna Panait Lenuța, fost învățător actual pensionară (Școala Gimnazială Surdila Greci) și Zăvoiu Rădulescu Cristian (Fundația Autonom).
Au participat din partea Autonom Autorulate București (voluntari la Fundația Autonom Piatra Neamț): Zavoiu Radulescu Cristian (inițiatorul și coordonatorul de proiect), Andronache Bianca Elena ( fost sportiv de performanță la echipele de volei CS Universitatea Cluj Napoca, CSM Focșani și CS Rapid București, care le-a prezentat copiilor beneficiile practicării sportului pentru sănătate), Iordache Flavia Roxana, Toader Vlad Andrei. Cursul de Sustenabilitate a fost oferit cu ajutorul bunei noastre prietene Oana Gheorghe din partea firmei Green Fort Chitila București. Toata acțiunea a fost coordonata de către Directorul de Departament Roxana Mirela Brailoiu (Autonom Autorulate).
Prin acest proiect, copiii au primit materiale necesare desfășurării orelor, rechizite și materiale consumabile, toate în valoare de 5.000 lei, oferite cu drag din partea Librariei Stefan din Piatra Neamt.. Fundația Autonom are ca obiectiv principal creșterea nivelului educațional în rândul comunităților școlare, iar în cei 10 ani de activitate a reușit să se implice în peste 1.000 de proiecte educaționale, descoperind ce înseamnă bucuria dăruirii. Totul a pornit de la compania Autonom, furnizor integrat de soluții de mobilitate.
Din partea fimei FIRST FARMS au participat inginer agronom Carmen Bănică și un reprezentant al departamentului contabilitate. Din partea Postului de Poliție Surdila Greci a participat agent principal Bardaș Fănel, șef de post. Din partea părinților a participat dna Stoian Geta- bucătar, Niculae Cornel- fost elev, manager firmă curierat.
Activitatea a constat în prezentări ale partenerilor, fiecare dintre aceștia a oferit elevilor informații privind meseria actuală dar și anterioară (unde a fost cazul), cerințele minime pentru ocuparea postului pe care sunt repartizați, motivația acestei alegeri, avantajele și dezavantajele precum și importanța educației în dezvoltarea lor profesională. Elevii au fost încântați de prezentările invitaților, au pus întrebări, unii și-au manifestat dorința de a alege aceste meserii pe viitor.
Cei 30 de elevi din clasele V-VIII au fost împărțiți în 4 grupe, cu reprezentanți de la fiecare nivel și au lucrat sub coordonarea câte unui cadru didactic la prezentările proprii privind meseriile de ieri, meseriile de azi și meseriile viitorului, avantajele și dezavantajele, importanța acestor meserii și cerințele minime de studii. Cadrele didactice, prof. Mihalache Gabriela, prof. Găinaru Mădălina, prof. Ghiță Georgiana și prof. Coman Nicoleta au coordonat activitatea fiecărui grupe.
A fost propus spre rezolvare, fiecărei echipe, și un rebus a cărui soluție era EDUCAȚIA ESTE VIITORUL NOSTRU!
Fiecare echipă și-a prezentat materialul realizat în urma muncii colaborative argumentând particularitățile profesiilor prezentate.
Putem spune că, prin această activitate interactivă, elevii și-au dezvoltat atât abilitățile de comunicare și cooperare în activități de grup, competențele de comunicare orală dar și scrisă, am dezvoltat gândirea critică și capacitatea de analiză și sinteză, am dezvoltat competențele digitale (elevii au utilizat internetul ca sursă de informare în realizarea unor părți ale materialelor vizuale prezentate), am cultivat responsabilitatea pentru propria formare și au demonstrat că știu care este legătura între educație, dezvoltare personală și construirea unei cariere de succes. Cu ajutorul invitaților au identificat traseul educațional necesar pentru exercitarea unor meserii diferite și au argumentat propria opinie privind alegerea unei cariere pe baza informațiilor primite.












