Compania Națională de Investiții Rutiere a emis vineri, 14 noiembrie 2025, Ordinul de Începere pentru contractul Drumului Expres Focșani-Brăila și a stabilit data de 2 decembrie pentru începerea etapei de proiectare. Durata de realizare este de 42 de luni, din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 36 de luni pentru execuție lucrări.
Drumul Expres Focșani-Brăila are o lungime de 73,5 kilometri, asigură legătura între Autostrada Moldovei A7- Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați, Tulcea și Constanța, finanțarea proiectului urmând să fie asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la Bugetul de Stat.
Drumul va avea două benzi pe sens, 57 structuri (24 de poduri, 31 pasaje, 2 structuri casetate), 6 parcări de scurtă durată, spații de servicii tip S1, perdele forestiere şi 6 noduri rutiere:
1) Nod rutier Focşani x A7
2) Nod rutier Milcovul (DN23A)
3) Nod rutier Măicăneşti (DN23)
4) Nod rutier Corbu (DN23)
5) Nod rutier Siliştea (DJ221C)
6) Nod rutier Brăila
Valoarea investiţiEi este de 4,29 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată prin Programul Transport 2021-2027, din fonduri europene nerambursabile.
Traseul acestui Drumului Expres Focșani – Brăila se desfăşoară pe teritoriul judeţelor Vrancea şi Brăila şi va asigura legătura între Autostrada Moldovei (Ploieşti – Paşcani) A7, Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – Tulcea şi Drumul Expres Brăila – Galaţi.

Contractul pentru realizarea Drumului Expres Focșani-Brăila a fost semnat cu Asocierea de constructori din România SA&PE Construct S.R.L (Lider asociere)- Spedition UMB-Tehnostrade S.R.L.-Arcada Company Galați în urmă cu două săptămâni.
