• Contact
miercuri, 10, septembrie 2025
No Result
View All Result
ProBraila
28 °c
Ro
29 ° S
29 ° D
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
No Result
View All Result
ProBraila
Home Actualitate

Noi cazuri de inselaciuni prin diverse metode inregistrate la IPJ Braila

22/12/2016
in Actualitate, ProBr
Timp de citire:4 mins read
A A
0
Noi cazuri de inselaciuni prin diverse metode inregistrate la IPJ Braila

Noi cazuri de inselaciuni prin diverse metode inregistrate la IPJ Braila

0
Distribuiri
1
Vizualizări
Share on FacebookShare on TwitterShare on Whatsapp
Noi cazuri de inselaciuni prin diverse metode inregistrate la IPJ Braila
Noi cazuri de inselaciuni prin diverse metode inregistrate la IPJ Braila

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Brăila înregistrează noi cazuri de înşelăciune prin metodele „accidentul”, „premiul”, „ajutoare” şi altele.

Concluziile poliţiştilor brăileni sunt îngrijorătoare în ceea ce priveşte vulnerabilitatea populaţiei la cea mai mediatizată dintre infracţiunile comise de infractori. Metoda „accidentul” face din nou victime, în special în rândul persoanelor vârstnice. Acestea, impresionate fiind de calitatea interlocutorului, „avocat”, „poliţist”, „consul”, „ambasador”, „medic” sau „director de firmă de telefonie”, cad imediat în plasa infractorilor şi oferă sume importante de bani, celui care, cu o poveste bine ticluită, sună la telefon.

ArticoleSimilare

Ziua Pompierilor din România sărbătorită la ISU Dunărea Brăila

Sportivii Urban Warrior Gym – pregătire intensă și participare la stagiul internațional Senshi din Bulgaria

Altercație între un elev și un profesor în curtea Liceului Teoretic „Mircea Eliade” Galaţi

Sumele pe care suspecţii le-au cerut în aceste cazuri recente au fost de la 10.000 lei până la 50.000 de dolari.

 Poliţiştii reamintesc brăilenilor cum acţionează infractorii:

 Metoda „ACCIDENTUL”

  • escrocii sună pe telefonul fix, se recomandă a fi rude apropiate (fiu, ginere, nepot) şi vă anunţă că au fost implicaţi într-un accident de circulaţie grav, soldat cu victime;
  • spun că au nevoie urgentă de bani pentru plata serviciilor medicale, a unui avocat, pentru despăgubirea victimelor sau chiar pentru a-i da unui poliţist sau procuror care i-ar putea scăpa de răspundere;
  • uneori, în loc de bani, cer să le transmiteţi coduri de reîncărcare a cartelelor telefonice;
  • trimit o persoană „de încredere” căreia să îi înmânaţi banii sau vă cer să-i transmiteţi prin poştă sau sisteme de transfer rapid – Money Gram, Western Union;
  • vă cer să păstraţi secretul cu privire la convorbirea telefonică şi să distrugeţi documentele care dovedesc trimiterea banilor sau a codurilor pentru cartele.

Metoda „REPREZENTANT FIRMĂ SAU INSTITUŢIE” – escrocii se prezintă la uşa victimelor şi, folosind legitimaţii contrafăcute, se recomandă a fi reprezentanţi ai unor societăţi comerciale, companii de utilităţi sau organizaţii neguvernamentale şi solicită diferite sume de bani pentru efectuarea de verificări, reparaţii sau lucrări de întreţinere, pentru ca victimele să poată intra în posesia unor aşa-zise premii pe care le-ar fi câştigat la concursuri sau tombole sau pentru ajutorarea unor persoane aflate în suferinţă. Pentru sumele primite, infractorii eliberează victimelor chitanţe contrafăcute.

Metoda “ÎMPRIETENIREA”

  • victimele sunt abordate pe stradă de persoane care li se adresează pe nume, ca şi cum le-ar cunoaşte, şi le spun că au dreptul la diferite sume de bani drept subvenţie pentru terenuri deţinute în mediul rural, drept ajutoare din partea Uniunii Europene sau ca diferenţă în urma recalculării pensiilor;
  • escrocii le explică apoi victimelor că, pentru a beneficia de respectivele sume, va trebui să plătească anumite taxe sau contravaloarea impozitului;
  • ulterior, le însoţesc la domiciliu sau la bancă, pentru a lua banii necesari şi se oferă să le ajute cu plata respectivelor taxe, moment în care se fac nevăzuţi cu banii persoanelor înşelate.

Metoda „AVOCATUL”

  • vestea implicării unei rude apropiate într-un accident rutier grav este transmisă de un aşa-zis avocat, care cere bani pentru despăgubirea victimelor sau a familiilor acestora, ori pentru a „aranja” o scăpare de pedeapsă a rudei care a produs accidentul.

Metoda „PREMIUL”– infractorii sună sau trimit un mesaj pe telefonul mobil şi vă spun că aţi câştigat un premiu, dar că, pentru a intra în posesia acestuia, trebuie să trimiteţi coduri de reîncărcare la un anumit număr de telefon sau bani la o anumită adresă.

Metoda „COLETUL” – sub pretextul că este trimis de administratorul blocului sau de vecini, infractorul se prezintă la domiciliul persoanei vătămate cu un colet şi îi cere o anumită sumă de bani pentru a-i preda respectivul pachet.

În cazul în care sunteţi sunaţi pe telefonul fix sau mobil, oamenii legii vă atrag atenţia asupra modului în care trebuie să reacţionaţi:

  •  Stăpâniţi-vă emoţiile! Indiferent de veste sau de cine este la capătul celălalt al firului, nu intraţi în panică!
  • Nu vă lăsaţi impresionaţi de calitatea sau profesia – medic, poliţist, avocat, consul – celui care sună! Dacă într-adevăr s-a produs o nenorocire cu cineva din familia dumneavoastră nu o puteţi rezolva prin telefon!
  • Amintiţi-vă că persoanele oficiale, cele care reprezintă instituţii publice, nu vă vor suna niciodată să rezolve cazul prin telefon, contra unei sume de bani, ci DOAR vă vor invita la sediul instituţiei să vă explice situaţia pentru care aţi fost sunat!

De asemenea, aveţi în vedere şi următoarele recomandări:

  • Nu spuneţi interlocutorului numele dumeavoastră, adresa dvs. sau a rudelor! Dacă este cine pretinde că este (fiu/fiică sau poliţist, medic) ar trebui să le ştie deja şi să nu vă determine să le spuneţi!
  • Nu trimiteţi bani, bijuterii sau alte bunuri de valoare unor persoane care vă sună, spun că vă sunt rude şi că au fost implicate în accidente de circulaţie grave!
  • Pentru informaţii referitoare la accidente rutiere cu victime, sunaţi la poliţie sau la spital!
  • Nu daţi curs solicitărilor de sprijin financiar pentru cazuri sociale (copii bolnavi) şi nu acceptaţi ajutoare de la necunoscuţi! În spatele unor intenţii aparent nobile se ascund escrocii!
  • Atenţie! Cel care vă sună vă va cere să nu mai daţi niciun telefon până nu intră în posesia banilor. Poliţiştii vă avertizează că trebuie să procedaţi contrar indicaţiilor auzite la telefon de la presupusul fiu, medic sau avocat. Sunaţi, cât mai repede, persoanele apropiate!
  • Anunţaţi poliţia, apelând gratuit 112, în cazul în care sunteţi victima unei astfel de înşelăciuni sau cineva a încercat să vă înşele!
Etichete: brailaIn preajma sarbatorilor escrocii profitaIPJ Brailametodametoda accidentulNoi cazuri de inselaciuni prin diverse metode inregistrate la IPJ Brailapro brailaprobrailastiri brailastiri braila onlineziare braila
ShareTweetSend
No Result
View All Result

Articole recente

  • Ziua Pompierilor din România sărbătorită la ISU Dunărea Brăila 10/09/2025
  • Sportivii Urban Warrior Gym – pregătire intensă și participare la stagiul internațional Senshi din Bulgaria 10/09/2025
  • Altercație între un elev și un profesor în curtea Liceului Teoretic „Mircea Eliade” Galaţi 10/09/2025
  • Campanie județeană de prevenire a violenței domestice 10/09/2025
  • Protest al sindicaliștilor brăileni în fața Prefecturii 10/09/2025
  • Rezultatele etapei a 2-a a Campionatului de Minifotbal Brăila 10/09/2025
  • Termeni si conditii
  • Politică de confidențialitate
  • Politica cookies
  • Setări GDPR
  • Contact
Telefon: +40 788 760 194

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Setări GDPR
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
Vezi preferințele
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Go to mobile version