Cum își dau seama brăilenii că e iar campanie electorală? Li se promite, nici nu mai țin minte a câta oară, un pod peste Dunăre care să lege Brăila, Galațiul și Tulcea. Anul acesta, însă, vechea promisiune trebuia îmbrobodită în ceva nou, așa că vicepremierul Dragnea ne spune că ar putea fi și un tunel. Oricum, e clar, acum sunt bani europeni, deci se face fără urmă de îndoială. Mai-marele județului nostru este convins și el că aşa scorul PSD la Brăila va crește precum Făt-Frumos pe 25 mai.
Povestea cu banii europeni pentru rutele Brăila-Galați și Buzău-Brăila o tot spune deputatul PDL Alexandru Nazare din 2012. Ar trebui să știe ce zice atât timp cât la Consiliul Miniștrilor Transporturilor în mandatul lui s-au aprobat traseele europene. Ai noștri falnici parlamentari de la Brăila sunt însă mai deștepți, așa că toate amendamentele la buget inițiate de Nazare pe această temă au fost respinse. Mai nou, ministrul Șova, în graba lui de a colora harta pentru fiecare baron PSD înainte de alegeri, a prezentat că autostrada Buzău – Brăila – Galați și podul peste Brăila se vor face cu finanțare prin mecanismul Conectarea Europei. Normal că Bunea Stancu îl crede pe cuvânt pe Șova, că doar nu era să caute el REGULAMENTUL (UE) NR. 1316/2013 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 11 decembrie 2013 de instituire a Mecanismului pentru Interconectarea Europei, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 913/2010 și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 680/2007 și (CE) nr. 67/2010. Dacă ar fi căutat, ar fi găsit acolo că aceste fonduri sunt destinate coridoarelor prioritare europene și proiectelor care contribuie la un transport ecologic din domeniul feroviar și naval. Și dacă s-ar uita în anexă ar vedea că, la proiecte identificate pe rutier, România are Vidin-Craiova și Târgu Neamț-Ungheni. Ce ar fi însă să facem un tunel spațial? Poate așa ne acceptă.