Guvernul a aprobat în ședința din 13 martie o hotărâre prin care s-a decis dezafectarea unei linii industriale CFR la Brăila din cauza faptului că aceasta împiedica dezvoltările urbanistice locale, la solicitarea Primăriei Brăila.
Proiectul de act normativ privind linia industrială care deservea zona Brăila Sud are în vedere scoaterea din funcţiune, în vederea valorificării şi, după caz, casării a unui bun având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul proiect de hotărâre de Guvern. Proiectul se numește „ȋnlăturare a elementelor constitutive ale căii ferate“ care împiedică executarea lucrărilor necesare pentru realizarea obiectivului de investiţii „Modernizare străzi Cartier Radu Negru“ şi care „blochează conexiunea rutieră şi pietonală cu celelalte căi de comunicare din zonă“.
Acesta are un grad avansat de uzură fizică și morală, nu mai prezintă utilitate funcțională în exploatare, respectiv nu mai asigură siguranţa circulaţiei materialului rulant și nu poate fi închiriat la terți, se arată în nota de fundamentare.
Pe raza de activitate a Sucursalei Regionale C.F. Galați, există un bun, aparat de cale simplu „sch.7C st Lacu-Sărat zona industrială Sud Brăila“ care face parte din infrastructura feroviară publică, categoria Linii ferate de circulație şi aparate de cale, interoperabile, înregistrat la numărul MF 147840, propus de către sucursală pentru disponibilizare ca urmare a solicitării Primăriei Municipiului Brăila de „ȋnlăturare a elementelor constitutive ale căii ferate“ care împiedică executarea lucrărilor necesare
pentru realizarea obiectivului de investiții ,,Modernizare străzi Cartier Radu Negru“ şi care „blochează conexiunea rutieră şi pietonală cu celelalte căi de comunicare din zonă“.
Bunul propus de către sucursală se află amplasat în Stația CF Lacu Sărat zona industrială Sud Brăila, pe secția de circulație interoperabilă Făurei-Galați la km 15+160 (kilometrare de pe linia Lacu Sărat-Brăila Sud zona industrială), are un grad avansat de uzură fizică şi morală, nu mai prezintă utilitate funcțională datorită condiţiilor concrete de exploatare, respectiv nu mai asigură siguranța circulației materialului rulant și nu poate fi închiriat la terți.
Aparatul de cale propus deservea linii şi aparate de cale cf a căror situaţie se prezintă astfel: au fost valorificate prin casare (Linia Bucla Fabrici cuprinsă ȋntre TDJ 8C/9C şi călcȃiul sch. 11C), sunt aprobate pentru scoaterea din funcţiune ȋn vederea valorificării şi, după caz, casării (sch. 11C şi sch. 14C st. Lacu-Sărat zona ind. Sud-Brăila),
respectiv care vor fi propuse pentru scoaterea din funcţiune, ȋn vederea valorificării şi, după caz, casării (sch 10C st. Lacu-Sărat zona ind. Sud Brăila; Legătura Op. Viziru-Stanca, alcătuită din porţiunile de linie cuprinse: ȋntre călcȃiul sch.7C şi vȃrful sch. 10C, ȋntre călcȃiul sch. 10C şi vȃrful sch. 11C, ȋntre călcȃiul sch. 10C şi vȃrful sch. 14C; porţiunea de linie de 270 ml, măsurată de la călcȃiul sch. 7C spre călcȃiul sch. 9C, ce va rezulta prin divizarea mijlocului fix Legătura Brăila-Sud-Op.
Viziru).
Pentru proiectul de act normativ a fost anexat extrasul de carte funciară, aferent iar Statul Major General din cadrul Ministerului Apărării Naţionale a avizat favorabil proiectul tehnic privind dezafectarea bunului menționat.
Bunul în cauză nu este sub incidenţa prevederilor Legii nr. 6/2008 privind regimul juridic al patrimoniului tehnic şi industrial, nu face obiectul Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, nu face obiectul unor litigii aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti, al unor cereri de revendicare/reconstituire şi nici al notificărilor formulate în temeiul Legii nr. 10/2001 și nu este grevat de sarcini.