Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, luni, în urma unei vizite la șantierul Drumului Expres Brăila – Galați, că WeBuild, constructorul Podului suspendat peste Dunăre, a încercat să şantajeze CNAIR solicitând suma de 230 de milioane de lei pentru a da drumul circulației care face legătura cu podul atât de malul brăilean, cât şi pe cel tulcean.
„În acest moment ne solicită nouă, CNAIR-ului, 230 de milioane de lei, ca să dea drumul la circulaţie, deşi proiectul este finalizat, atât pe malul brăilean, cât şi pe malul tulcean în procent de 99%, deci se poate da drumul la circulaţie. Solicită 230 de milioane de lei, altfel vor respecta termenul pe care l-au câştigat, îl au, octombrie 2024. Asta înseamnă rea-voinţă. Nu vom fi de acord nici la Minister, nici la CNAIR cu acest tip de şantaj, iar măsurile pe care noi le vom lua, nu doar pe această lucrare, o să le vedeţi în săptămânile şi lunile viitoare”, a declarat Sorin Grindeanu.
Întrebat ce reprezintă această sumă solicitată de compania WeBuild, Sorin Grindeanu a spus pe lângă alte lucrări pe care cei de la WeBuild consideră că ar trebui să le plătească Ministerul Transporturilor, iar în suma aceasta, vreo 30 şi ceva de milioane sunt pentru lucrările pe care cei de la CNAIR i-au pus să refacă asfaltul care nu a fost de cea mai bună calitate.
”Tocmai de aceea noi nu am fost de acord cu recepţia, aşa cum bine ştiţi, nici acum nu suntem de acord să cedăm la acest şantaj, un şantaj pe care au încercat să îl facă, având în vedere perioada această electorală. Faptul că deschiderea acestor tronsoane de drumuri şi pe malul brăilean şi pe malul tulcean, spre Jijila, ar fi dus la o circulaţie mult mai bine şi în municipiul Brăila, dar şi pe descărcarea spre Tulcea, au crezut că este o cheie, un motiv pentru care să şantajeze Ministerul, să şantajeze CNAIR-ul, să plătim această sumă”, a completat Grindeanu.
Numai că situația e mai complicată decât o prezintă Grindeanu, pentru că cei de la WeBuild au permis să se circule pe pod deși CNAIR nu a preluat lucrarea, iar acele reasfaltări nu s-au făcut în baza contractului de garanție după finalizarea lucrărilor. Rămâne totuși o nebuloasă de ce constructorul a acceptat acea inaugurare cu fast și circulația necontrolată pe pod, deși lucrarea nu a fost recepționată de beneficiar.