
Deputatul Dorin Silviu Petrea, membru al Comisiei de Transporturi şi Infrastructură, va face parte din Comisia de Anchetă privind activitatea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) S.A. Constanţa, a cărei activitate a început săptămâna aceasta.
Conform regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei de anchetă, Activitatea acesteia privind activitatea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime – S.A. Constanţa, se desfăşoară cu respectarea prevederilor Hotărârii Camerei Deputaţilor nr.39 din 29 aprilie 2015, a Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, şi a dispoziţiilor prezentului regulament; iar participarea membrilor la lucrările Comisiei este obligatorie.
Comisia de anchetă are ca scop efectuarea unui control parlamentar asupra activităţii Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime – S.A. Constanţa, cu următoarele obiective:
a) analizarea modalităţii de închiriere a terenurilor de pe platforma portuară şi a încheierii clauzelor de performanţă de către C.N. A.P.M. S.A. Constanţa cu operatorii portuari;
b) verificarea modului stabilirii taxelor de închiriere a domeniului portuar, precum şi preţul utilităţilor de către C.N. A.P.M. S.A. Constanţa;
c) verificarea executării lucrărilor de mentenanţă şi/sau îmbunătăţire a infrastructurii domeniului portuar, respectiv asigurarea facilităţii contractuale pentru agenţii economici care operează în Portul Constanţa;
d) analizarea viziunii de ansamblu referitoare la potenţialul de dezvoltare a Portului Constanţa, prin întocmirea unui Master Plan astfel încât acesta să reflecte o strategie pe termen scurt, mediu şi lung orientată spre necesităţile reale ale pieţei;
e) verificarea legalităţii modului în care au fost încheiate contractele de închiriere a infrastructurii de transport naval conform prevederilor Ordinului ministrului transporturilor nr.1286/2012 pentru aprobarea Regulamentului privind închirierea infrastructurii de transport naval care aparţine domeniului public al statului şi este concesionată administraţiilor portuare şi/sau de căi navigabile interioare;
f) verificarea şi analizarea neîncheierii contractelor de subconcesiune, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică şi a Ordonanţei Guvernului nr.22/2006 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, utilizarea infrastructurii de transport naval aparţinând domeniului public, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe căile navigabile interioare.
[quote]Sunt interesat de tot ce înseamnă activitate navală, atât la nivel local, aşa cum au dovedit-o interpelările, întrebările şi adresele înaintate către Ministerul Transporturilor de-a lungul activităţii mele parlamentare, dar şi la nivel naţional. Importanţa acestei Comisii de Anchetă este vitală deoarece Portul Constanţa reprezintă poarta de est a Uniunii Europene privind fluxurile de marfă care pleacă şi vin din Europa şi într-un cadru mai larg, acest port reprezintă poarta de acces către portul Rotterdam prin canalul Dunăre-Main-Rin, traseu ce constituie axa de dezvoltare economică a Uniunii. Implicarea activă a membrilor comisiei este necesară pentru a ajuta la îmbunătăţirea activităţii portului Constanţa şi pentru a ajuta la dezvoltarea economică la nivel naţional. Prin aceste acţiuni ale Comisiei de Anchetă vom îmbunătăţi imaginea României pe care o avem la nivel european şi vom reduce din deficitul de imagine[/quote]a declarat deputatul UNPR de Brăila, Dorin Petrea.
Comisia de anchetă poate invita pentru audiere şi explicaţii orice persoană care poate avea cunoştinţă despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în domeniile care formează obiectul activităţii Comisiei. Instituţiile şi autorităţile care au legătură cu activitatea societăţii sunt obligate, în condiţiile legii, să răspundă la solicitările Comisiei de anchetă în termenul stabilit de aceasta.