Silviu Mares 23 septembrie 2020

Născut în Brăila, Dănuț Lungu are 52 de ani. Este licențiat în Economia Comerțului, Turismului și Prestări Servicii. Lucrează în mediul privat din 1991, activitatea de bază fiind comerțul. Dănuț Lungu candidează pentru un nou mandat de consilier județean din partea PNL, pe lista deschisă de Marian Căpățână și Alexandru Dănăilă.

– În Bătălia pe proiecte ați prezentat un proiect care are în vedere realizarea unui studiu amplu de indentificare a factorilor economici, turistici și culturali care pot duce la dezvoltarea județului. De ce considerați că este necesar un astfel de proiect ?

– Pentru a-și crește popularitatea, un județ trebuie să-si creeze și să promoveze un brand puternic, bazat pe cele mai mari avantaje pe care le oferă zona. Pentru o dezvoltare locală avem nevoie de brand-uri în jurul cărora să construim strategii de dezvoltare. Ele pot fi legate de istorie, cultură, locuri, natură,  industrie, antreprenoriat etc. Factorii  care pot aduce plus valoare în dezvoltare trebuie identificați și promovați pentru a atrage investitori, turiști, forță de muncă. În jurul lor se pot crea evenimente culturale, sportive, economice. Lucruri care pot duce la dezvoltare economică, creare de locuri de muncă și o creștere a calității vieții. Dar pentru a realiza asta, ai nevoie de un studiu realizat de profesioniști. La Brăila, până acum s-a acționat după ureche și după interesele celor aflați la putere. Cred că a venit timpul să facem lucrurile așa cum trebuie.

-Credeți că Brăila are șanse să recupereze timpul în ceea ce privește dezvoltarea turismului?

– Desigur. Dacă strategia de dezvoltare turistică locală este făcută de firme de specialitate recunoscute, care sa aibă specialiști pe diferite domenii. Această strategie trebuie să cuprindă absolult tot ce trebuie făcut, de la identificarea punctelor care pot deveni atracții turistice până la crearea infrastructurii de turism în jurul acestora. De la drumuri, căi de acces către aceste puncte turistice, până la spații de cazare, petrecere a timpului liber, toate adaptate cerințelor actuale. Firește, multe lucruri țin de zona privată, însă este datoria administrației publice să fixeze cadrul și să ofere facilități de dezvoltare. Primul pas este acest studiu amplu cu finanțare de la bugetul Consiliului Județean. Pe baza lui se poate acționa apoi știind exact ce zone să dezvolți, ce afaceri să încurajezi, ce lucruri și locuri să promovezi.

O strategie de promovare a obiectivelor din județ și de atragere a turiștilor

– Care credeți că sunt punctele tari ale județului Brăila și care sunt punctele slabe?

– Brăila are multe puncte forte care pot duce la o dezvoltare reală a zonei, dar care nu sunt folosite. Avem Dunărea, acces pe cale ferata și infrastructură rutieră, avem brand-uri cunoscute, precum Tanti Elvira, Terente, Chira Chiralina, brânza de Gulianca și multe altele care pot fi transformate în repere și în jurul cărora se poate construi o strategie de promovare a obiectivelor din județ și de atragere a turiștilor. Anul acesta, din cauza pandemiei, românii și-au petrecut concediile și vacanțele în țară. Din păcate, Brăila nu a avut o ofertă turistică de pe urma căreia să fi putut profita. Și așa ajung la punctele slab al Brăilei – indiferența de care au dat dovadă toți cei care au condus Brăila și care nu au făcut absolut nimic pentru dezvolarea turistică a zonei. Nici măcar nu au ținut seama de strategiile de dezvoltare realizate până acum.

– Cum credeți că o să arate orașul Brăila în 2030?

– PSD este la conducerea județului de peste 20 de ani și a orașului de 12 ani. În toată această perioadă, prin acțiunile lor, au arătat cât de interesați sunt de Brăila, de dezvoltarea economică, turistică, culturală. Ei au ratat fiecare moment în ciuda oportunităților de finanțare europeană. PSD a dus Brăila în coada clasametelor în toate statisticile, în toate analizele făcute la nivel național pe diferite domenii. Dacă tot PSD va fi la guvernarea locală în următorii 10 ani, sunt sceptic în a crede că Brăila va avea o altă față. Dacă PNL va fi la guvernarea locală, sunt convis că Brăila va arăta mult mai bine decât este acum. De ce? Pentru că dorința noastră este să deschidem Brăila către o dezvoltare economică, turistică, social-culturală. Dorim să readucem Brăilei valoarea de altadată.

Comentarii