Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a obținut o decizie definitivă și executorie la Curtea de Apel București în procesul împotriva antreprenorului WeBuild, în legătură cu întârzierile majore în finalizarea Podului de la Brăila.
Instanța a confirmat obligativitatea achitării unor penalități în valoare de peste 80 de milioane de lei (aproximativ 16 milioane de euro), corespunzătoare celor peste 800 de zile de întârziere.
Această hotărâre vine în urma unei prime decizii favorabile obținute de CNAIR în luna ianuarie 2024. Acum, verdictul este definitiv, consolidând angajamentul nostru pentru respectarea contractelor și protejarea fondurilor publice.
Deși nu a fost niciodată deschis circulației, principalul drum care leagă podul suspendat de la Brăila de județul Tulcea necesită din nou intervenții majore. Tronsonul Jijila, în lungime de 13 kilometri, este în lucru pentru a doua oară, după ce anterior a fost deja reasfaltat pe porțiuni. Inaugurarea acestui drum, planificată inițial pentru octombrie 2023, este din nou amânată.
Lucrările de reparații se concentrează în prezent în zona kilometrului 8, acolo unde constructorul consolidează din nou infrastructura rutieră. Potrivit Companiei Naționale de Drumuri, au fost identificate probleme serioase. Principale cauze ale situației pot fi: consumarea unor tasări, cauza fireasca; erori de proiectare și de execuție sau situații neprevăzute, inclusiv terenuri de fundare care acționează diferit față de ce s-a considerat în faza de proiectare. În aceste condiții vedem când se preconizează sosirea comisiei pentru Recepția întregului obiectiv, inclusiv drumuri de legătură, comisie care inițial și a anunțat prezenta in perioada 23-27 iunie 2025.
Valoarea inițială a proiectului podului suspendat peste Dunăre a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile, iar constructorul a fost asocierea italiano-japoneză Astaldi/WeBuild – IHI Infrastructure System Co. Ltd..