• Contact
miercuri, 10, septembrie 2025
No Result
View All Result
ProBraila
28 °c
Ro
29 ° S
29 ° D
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social
No Result
View All Result
ProBraila
Home Administratie

Apelurile la 112 au scăzut în primele 6 luni ale acestui an, față de anul precedent

08/07/2020
in Administratie
Timp de citire:3 mins read
A A
0
Apelurile la 112 au scăzut în primele 6 luni ale acestui an, față de anul precedent
0
Distribuiri
3
Vizualizări
Share on FacebookShare on TwitterShare on Whatsapp

În primele șase luni ale anului 2020, la nivel național s-au înregistrat 4.896.707 apeluri la Serviciul de urgență 112, cu 14,33% mai puține față de aceeași perioadă a anului trecut. Cetățenii au sunat mai responsabil la numărul 112 în acest an, apelurile non-urgente fiind în scădere cu 18,31% în comparație cu perioada similară din 2019. Peste jumătate dintre apelurile de urgență au fost transferate către Serviciile de Ambulanță.

Astfel, conform statisticilor Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS), administratorul Sistemului național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU), în perioada ianuarie – iunie 2020, din totalul de 4.896.707 apeluri,un număr de 2.669.464 apeluri au reprezentat urgențe (54,52%), iar 2.227.243 au fost apeluri non-urgente (45.48%).

ArticoleSimilare

Echipajele ISU Brăila au intervenit în weekend la 50 de situații de urgență

Inovare digitală esențială pentru angajați 

Dacia Unirea Brăila eliminată din Cupa României după loviturile de departajare

Cu toate că în ultimele luni țara noastră s-a confruntat cu pandemia de COVID-19, este remarcabil că, și în acest context, numărul de apeluri non-urgente a scăzut, ceea ce demonstrează că cetățenii au înțeles importanța apelării responsabile a numărului unic de urgență.

”În prima jumătate a acestui an, cetățenii din zona București-Ilfov au apelat cu cea mare responsabilitate Serviciul de urgență 112, aproape 64,89% din totalul apelurilor reprezentând urgențe reale pentru care s-au alertat agențiile specializate de intervenție (Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie).

Sunt însă și județe unde ponderea apelurilor non-urgente este foarte ridicată: Gorj (65,90%), Harghita (64,21%) și Mureș (61,49%). Le reamintim cetățenilor să sune la 112 doar când au cu adevărat o urgență” se precizeză în comunicatul STS.

La nivel național, cele mai multe apeluri sunt preluate de către operatorii STS din cadrul Centrului 112 București-Ilfov – 747.518 apeluri. Pe locul al doilea ca număr al apelurilor efectuate de către cetățeni la numărul de urgență 112 se situează județul Iași, cu un total de 228.082 apeluri, din care 64,19% au fost apeluri de urgență. Cel de-al treilea județ ca număr de apeluri la 112 este Constanța, cu un total de 198.609 apeluri, dintre care 47,89% reprezentând urgențe.

În funcție de agențiile specializate de intervenție către care operatorii STS au transferat apelurile, situația se prezintă astfel: Ambulanță – 54,03% (1.770.037 apeluri), urmate de Poliție – 23,29% (762.853 apeluri), ISU-SMURD –17,70% (579.682 apeluri), Jandarmerie – 4,33% (141.972 apeluri) și alte agenții – 0,65% (21.269 apeluri).

În contextul pandemiei de COVID-19, operatorii STS au preluat 70.338 de apeluri prin care cetățenii semnalau simptome ale virusului, faptul că s-au întors din zone de focar, au intrat în contact cu persoane confirmate pozitiv sau că au cunoștință de încălcări ale restricțiilor stabilite de autorități.

În foarte multe cazuri, cetățenii au sunat la numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații despre noul coronavirus, fără a avea urgențe reale. În acest sens, le reamintim că a fost operaționalizat numărul TELVERDE – 0800.800.358, linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor despre COVID-19.

”Conform noii legislații adoptate la sfârșitul lunii martie a.c., apelarea abuzivă a Serviciului de urgență 112 se pedepsește cu amenzi cuprinse între 1.000 și 2.000 de lei sau cu prestarea de la 100 la 200 de ore de activități în folosul comunității, iar alertarea falsă a agențiilor de intervenție se sancționează cu amendă de la 2.000 la 4.000 de lei sau cu prestarea de la 200 la 400 de ore de activități în folosul comunității” precizează reprezentanții STS.

Etichete: Apelurile la 112 au scăzut în primele 6 luni ale acestui anfață de anul precedentprobrailaSMURDstiri
ShareTweetSend
No Result
View All Result

Articole recente

  • Ziua Pompierilor din România sărbătorită la ISU Dunărea Brăila 10/09/2025
  • Sportivii Urban Warrior Gym – pregătire intensă și participare la stagiul internațional Senshi din Bulgaria 10/09/2025
  • Altercație între un elev și un profesor în curtea Liceului Teoretic „Mircea Eliade” Galaţi 10/09/2025
  • Campanie județeană de prevenire a violenței domestice 10/09/2025
  • Protest al sindicaliștilor brăileni în fața Prefecturii 10/09/2025
  • Rezultatele etapei a 2-a a Campionatului de Minifotbal Brăila 10/09/2025
  • Termeni si conditii
  • Politică de confidențialitate
  • Politica cookies
  • Setări GDPR
  • Contact
Telefon: +40 788 760 194

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Setări GDPR
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
Administrează opțiunile Administrează serviciile Administrează vânzătorii {vendor_count} Citește mai multe despre aceste scopuri
Vezi preferințele
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Actualitate
  • Politica
  • Administratie
  • Sport
  • Cultura
  • Economie
  • Interviuri
  • Social

© Probr.ro 2022. Created by IMCreative.ro.

Go to mobile version