Siguranţa pietonilor din Ianca şi satele arondate este pusă zilnic în pericol de incompetenţa primarului Fănel Chiriţă, spune Adin Boboc, fostul contracandidat din partea PNL la alegerile din 2020. Adin Boboc spune că ”oamenii sunt expuşi zilnic pericolului de a fi accidentaţi din cauza lipsei trecerilor pentru pietoni şi a trotuarelor, iar acolo unde ele există, fie sunt înguste, fie sunt denivelate”.
Adin Boboc a prezentat și câteva exemple care să susțină afirmațiile făcute în acest sens, ilustrate și prin fotografiile atașate.
”La intrare în Ianca se află un supermarket, la care nu ai cum să ajungi ca pieton, fără să îţi pui viaţa în pericol. Eşti obligat să traversezi DN2B, care nu este prevăzut în zonă nici cu trecere pentru pietoni, nici cu trotuare. Dacă ai reuşit să scapi nevătămat din această traversare periculoasă a străzii, urmează aventura de a merge direct pe şosea, pe un drum naţional aglomerat, sau de a trece printr-o benzinărie. Drumul de întoarcere este şi mai greu, pentru că acelaşi traseu trebuie refăcut cu sacoşile pline de cumpărături. Un alt pericol pentru pietoni îl reprezintă deplasarea către biserică sau către şcoală pe acelaşi DN2B. Trotuarele din zonă sunt înguste şi denivelate, plus că drumul de acces trece tot printr-o benzinărie. Dacă ai neşansa ca un TIR să alimenteze în acel moment, şansele de a-ţi continua drumul sunt zero” spune liberalul Adin Boboc.
De asemenea, Adin Boboc atrage atenția că strada Parcului, o stradă principală care preia tot traficul greu spre Perişoru, Berlescu şi Târlele Filiului, este prevăzută cu trotuar doar pe o singură parte, dar şi acela este foarte îngust, motiv pentru care oamenii merg direct pe şosea, ferindu-se de maşini. Circulaţia pe şosea este o practică generală pe aproape toate străzile.
”În Ianca, trotuarele înguste sunt o obişnuinţă, nu este loc să mergi nici măcar cu copilul de mână. În Oprişeneşti, problema pietonilor este rezolvată definitiv, pentru că, pe mijlocul trotuarelor, tronează stâlpii de electricitate. În loc să mute trotuarul cu o jumătate de metru către şosea, primarul Chiriţă a preferat să prindă stâlpii de tensiune în mijlocul căilor de acces pentru pietoni. O lucrare perfectă pentru a irosi bani de la bugetul local. Îl invit pe primar să ne facă o demonstraţie cum se poate merge pe aceste trotuare din stâlp în stâlp. Un alt exemplu de irosire a banilor publici se află în satul Plopu. În vreme ce, în oraşul Ianca nici măcar pe străzile din zona centrală nu avem trotuare pe ambele părţi, în satul Plopu, avem trotuar construit pe partea dinspre câmp. În timp ce la Gara CFR şi la căminul cultural din Ianca lipsesc parcările, în satul Plopu avem parcare asfaltată la cimitir. La şcoala de pe Sărăţeni nu avem marcaj pietonal, iar siguranţa elevilor este pusă zilnic în pericol. Şoseau face legătura cu Drumul Mării şi are un trafic intens, zilnic trec pe aici camioane şi TIR-uri. Pe perioada cât a fost reparat gardul şcolii, copiii au fost nevoiţi să meargă direct pe şosea, expuşi pericolului de a fi accidentaţi, aspect care nu interesează pe nimeni din primărie” mai spune Adin Boboc.
Bobos mai spune că pe strada unde locuieşte primarul, care are trei intersecţii, ”dispar trotuarele, pe măsură ce ne îndepărtăm de casa primarului”. Până la prima intersecţie, sunt trotuare pe ambele părţi ale străzii, după a doua intersecţie, numărul trotuarelor se reduce la unul, iar după a treia intersecţie, nu mai găsim niciun trotuar.
Ba mai mult decât atât, spune Adin Boboc, primarul Chiriţă îşi permite să sfideze legea şi să instaleze indicatoare rutiere după ureche şi după propriile interese.
”Un astfel de exemplu, cu consecinţe extrem de grave pentru participanţii la trafic, se găseşte în satul Plopu. Cazul a intrat în atenţia Poliţiei Rutiere Brăila, care a somat Primăria Ianca, administratorul drumului public, să intre în legalitate, conform art.5 din OUG 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publice, după ce ar fi instalat indicatoare rutiere pe DC 37, în apropiere de DN2B, fără avizul Poliției Rutiere. Şi, pentru ca bătaia de joc la adresa legii să fie maximă, indicatorul de restricţionare a circulaţiei vehiculelor cu masa mai mare de 1,5 tone, care ar fi trebuit să se găsească la intrarea în localitatea Plopu, a fost montat undeva la mijlocul satului, pentru a nu deranja o afacere privată aflată în zonă. Poliţia Rutieră i-a solicitat Primăriei Ianca înlăturarea respectivului indicator de restricţionare de tonaj” mai spune Adin Boboc.











