
Deputatul PNL Vasile Varga spune că sistemul de învăţământ are nevoie de o reformă pe termen lung, care să aducă stabilitate şi predictibilitate şcolii româneşti.
Într-un comunicat de presă, deputatul liberal critică starea deplorabilă în care a ajuns învățământul din România și implicit cel din județul Brăila, unde mai mult de jumătate din elevi au fost nevoiți să vină în prima zi de școală în spații improrpii și fără aviz de securitate la incendiu.
[quote]Lipsa manualelor, condiții de studii improprii, programe supra-încărcate, un sistem de învățământ care continuă să se bazeze pe memorarea informațiilor, nu pe creativitate și puterea de analiză, un cadru legislativ greoi și depășit. Acestea sunt realitățile sub care debutează noul an școlar 2017-2018, un an școlar care, asemenea zăpezilor de iarnă, găsește mereu autoritățile nepregătite, depășite de situație, incapabile să asigure un cadru optim pentru desfășurarea celui mai important domeniu de activitate al unui popor, care este educația. Mai bine de jumătate dintre elevii brăileni vor învăța în imobile improprii, în care nu sunt asigurate minime condiții. Este suficient să ne gândim că aproape jumătate dintre cele peste 290 de școli din județul Brăila nu au autorizație sanitară de funcționare. Există, din păcate, mulţi elevi brăileni fără manuale. Avem manuale de educație fizică, dar lipsesc cărțile de limba română sau de matematică. Guvernul PSD a promis că acest lucru nu se va mai întâmpla, dar lipsa de responsabilitate a actualilor guvernanți merge până la a discuta despre practici pe care le credeam uitate: reintroducerea manualului unic sau recentralizarea deciziei la minister, acolo unde hotărârile sunt prea adesea luate fără cunoașterea realităților din teritoriu. Mult prea preocupat de politizarea învățământului, guvernul PSD a uitat de manuale, de investiții, de rezolvarea problemelor reale care există în educație[/quote], spune deputatul Vasile Varga.
Acesta mai precizează că, potrivit unui studiu al Uniunii Europene, realizat recent, se trage un semnal de alarmă îngrijorător: peste 40% dintre elevii cu vârste cuprinse între 15 și 16 ani sunt analfabeți funcționali.
”Citesc un text și nu îl înțeleg. Asta produce, în 2017 școala românească: procente însemnate de analfabeți funcționali, pe fondul veșnicelor reforme clamate, dar care nu au loc niciodată pe fond, ci doar de formă. Desele schimbări din învățământ, practicate de mai toate guvernele, se dovedesc, după 27 de ani de la Revoluție, incoerente și cu efecte dezastruoase.
Învățământul românesc, educația trebuie să devină o prioritate națională. România are nevoie de un învățământ modern, adaptat cerințelor europene, de o reformă gândită și aplicată pe termen lung și care să nu se mai supună gândirii vremelnice a unui ministru sau altul. Școala românească are nevoie de stabilitate, de predictibilitate, iar copiii, tinerii trebuie să-și poată gândi traseul educațional. Trebuie să stabilim clar ce fel de oameni crește școala românească și cât de multă nevoie avem de o Lege a Educaţiei coerentă, clară, bine articulată”, a mai precizat deputatul liberal.
Parlamentarul PNL le-a urat tuturor elevilor să revină în bănci cu bucurie, plini de curiozitatea de a învăța lucruri noi, iar dascălilor și părinților, satisfacții și puterea de a-i susține pe cei mici.