
Consilierii municipali au aprobat astăzi criteriile, procedura și atribuțiile specifice, în vederea ocupării funcției de Administrator Public la nivelul Primăriei Municipiului Brăila.
Conform proiectului de hotărâre, viitorul administrator public ar trebui să aibă studii universitare în domeniul management, economic, administrativ, juridic sau tehnic; studii postuniversitare sau de master în domeniul administrației publice, managementului sau în domeniul studiilor universitare absolvite și experiență în funcții de conducere de minim 5 ani și minim 10 ani vechime în specialitatea studiilor absolvite.
Consilierul municipal Simona Drăghincescu a întrebat retoric, pentru cine se pregătește acest post și de ce aceast proiect vine acum, cu două luni înaintea finalului de mandat al actualului primar.
“Noi funcționăm de ani de zile fără acest administrator public și cu toate astea, acum, la final de mandat, ne grăbim să aprobăm niște criterii pentru ocupare și atribuții specifice și proceduri, cu toate că putea să le aprobe următorul Consiliu Local, fără nici o problemă. Vreau și eu să întreb. A cui caracterizare este aici, în criteriile acestea, ca să știm și noi pe cine aveți în vedere?”, a spus Drăghincescu, fără a primi vreun răspuns.
Funcția de administrator public, reglementată de Legea 215/2001, cap. 8 art. 112, se poate înființa la nivelul primăriilor, iar deținătorului, în baza unui contract de management, i se pot delega conducerile diferitelor servicii, ba chiar și statutul de ordonator de credite.