
Galatenii si tulcenii au luat decizia de a realiza o subtraversare a Dunarii catre Tulcea, varianta despre care spun ei, ar mult mai ieftina. Intrebat despre ideea vecinilor nostri, primarul Simionescu sustine ca varianta aleasa este mai costisitoare si daca ar fi fost fiabila in cei 200 de ani ar fi fost uc siguranta si realizata.
Deja faimosul Pod peste Dunare este istorie. Alesii locali din Galati si Tulcea au venit cu o noua idee pecare doresc sa o implementeze in scurt timp, subtraversarea Dunarii. O investitie care, la acest moment, ar fi de 350 de milioane de euro. Pentru inceput, alesii locali din Galati au aprobat alocarea a 10 milioane de euro, din bugetul local. Cele doua orase vecine se gandesc, fie sa construiasca tunelul cu bani europeni, fie cu ajutorul unui parteneriat public-privat. Lucrarile ar putea dura circa doi ani, iar sapaturile ar putea fi facute in zona granitei cu Republica Moldova, la Giurgiulesti.
Aceasta idee nu il incanta deloc pe Aurel Simionescu, care in cadrul conferintei de presa si-a explicat si opinia. [quote]Din ce stiu eu, este tunelul pe sub Canalul Manecii si cel de pe Bosfor, in rest, trecerile peste apa sunt pe pod si in Japonia si in China, pe distante foarte mari. Asta este realitatea in care traim si la care trebuie sa ne raportam. Eu nu stiu cat costa si care este studiul facut de cei de la Galati, in legatura cu subtraversarea Dunarii, dar analizand lucrurile de pe pozitii tehnice, ingineresti, dar si economice, in mod normal, raportandu-ne si la terenul care exista la Galati, nu poate sa fie un cost mai mic; daca ma intrebati pe mine, ar trebui sa fie cu peste 50-60% mai mare o subtraversare, decat costul pentru realizarea podului. Galatiul este situat cumva intre trei ape, intre Siret, Prut si Dunare si este firesc ca cel putin la nivelul unei adancimi rezonabile, solul sa aiba o instabilitate. Iar daca ne ducem la 50 de metri adancime, costurile sunt mai mari, si in plus, posibilitatea de iesi la suprafata trebuie sa fie mai larga, lucrarile se intind pe o distanta mai mare, ceea ce induce, iarasi, costuri suplimentare. Dincolo de aceste date, insa, trebuie sa vedem ce se intampla pe lumea asta: nicaieri pe Dunare nu exista o subtraversare a fluviului. Eu ma gandesc ca in timp, asa, in 200 de ani, de cand se fac poduri peste Dunare, cineva s-ar fi gandit sa faca si o subtraversare, daca ar fi fost mai rentabil, din punct de vedere economic, a declarat primarul Aurel Simionescu[/quote]