
Deputatul de Braila, Alexandru Nazare l-a interpelat pe Dan Coman Sova, pentru afla in ce stadiu se afla finantarea modernizarii rutei Bucuresti – Buzau – Braila – Galati si a constructiei podului rutier peste Dunare la Braila – Galati din fonduri europene nerambursabile.
Reabilitarea si modernizarea infrastructurii rutiere reprezinta o componenta esentiala a imbunatatirii accesibilitatii si creeaza premisele pentru promovarea unei dezvoltari omogene si echilibrate la nivel teritorial. De aceea, sunt necesare conexiuni intre orase, precum si intre acestea si zonele inconjuratoare, pentru scoaterea din izolare a regiunilor defavorizate si introducerea acestora in circuitul economic. Din acest considerent, cu ocazia negocierilor ce au avut loc intre Uniunea Europeana si statele membre privind revizuirea Retelei Trans-Europene de Transport (TEN – T), rutele Bucuresti – Buzau – Braila – Galati Constanta – Tulcea – Braila – Galati au fost incluse in componenta globala a Retelei rutiere TEN-T.Astfel, se creeaza premisa finantarii din fonduri comunitare a unei rute care realizeaza conexiunea zonei Braila – Galati, ce are un ridicat potential industrial si agricol, cu capitala tarii si coridorul IV Constanta – Nadlac, dar si a solutionarii problemelor ridicate de lipsa unui pod peste Dunare prin care ar urma sa se realizeze conexiunea Munteniei si a Dobrogei prin judetul Braila. Mai mult decat atat, in programul de guvernare al actualului executiv a fost inclusa lansarea in regim de concesiune a proiectului Pod rutier peste Dunare la Braila–Galati, insa pana acum nu au fost realizate demersuri concrete in acest sens.
Avand in vedere cele prezentate mai sus, Alexandru Nazare i-a cerut lui Dan Sova raspunsul la trei intrebari, dupa cum urmeaza:
[quote style=”1″]Aveti in vedere includerea rutei Bucuresti – Buzau – Braila – Galati si a podului rutier peste Dunare la Braila – Galati in Programul Operational Sectorial – Transport 2014 – 2020, in vederea finantarii lor din fonduri europene nerambursabile?
Exista un calendar estimat pentru lansarea in concesiune a lucrarilor la podul peste Dunare, in conditiile in care studiul de fezabilitate a fost deja actualizat in anul 2012? Ati purtat discutii in acest sens si cu autoritatile locale?
Pentru ruta Buzau – Braila – Galati aveti in vedere posibilitatea reabilitarii in cadrul etapei a VII-A de reabilitare a drumurilor nationale prin co-finantare de la Banca Europeana de Investitii?”[/quote]