Ne apropriem de finalul unui an școlar în care Școala din comuna Surdila Greci participă la derularea a două proiecte eTwinning și anume: 7 ARTS-eTwinning talent collection și CALENDAR FO WELLGEING IN SCHOOL. Trebuie menționat că de anul trecut colectivul școlii a încercat să se implice în acest tip de proiecte europene și că la nivelul școlii sunt doar 3 clase de nivel primar (din care una este la structura Horia) și 2 clase de nivel gimnazial.
”Anul trecut am participat cu elevii clasei CP+II+IV, coordonați de către dnele Lenuța Panat și Iulia Olguța Vuțino și am finalizat prriectul Nature-Toy Fsctory unde am obținut certificarea de calitate națională și europeană, grație coordonatoarei din România, prof. Mihaela Păduraru Comănoiu, Școala Gimnazială nr. 2 Comarnic. Datorită doamnei ambasador eTwinning am spus DA și anul acesta unui proiect nou, al cărei fondator este tot dânsa împreună cu doamna Yasemin Tuncturek, de la Școala Karapurcek Sehit Ferhat Muratoglu Ilkokulu, Ankara, Turcia. La acest nou proiect participăm cu elevii clasei CP+II sunt coordonarea doamnelor Nela Antonescu și Iulia Olguța Vuțino. Acest proiect își dorește promovarea culturii ca factor de dezvoltare personală și de bunăstare în școală, prin explorarea celor 7 forme de artă, așa-numitele „7 arte frumoase”: pictură, muzică, arhitectură, sculptură, literatură, dans și cinema prin activități desfășurate sub formă de ateliere de artă, expoziții, spectacole artistice, care îi ajută pe elevi să-și descopere înclinațiile, să-și dezvolte abilitățile și potențialul creativ și să-și sporească interesul pentru un anumit domeniu artistic.
Considerăm că este important să le oferim copiilor șansa de a învăța să se exprime sub orice formă artistică care li se potrivește cel mai bine. La acest proiect participă 49 de cadre didactice din România, Turcia, Grecia, Repunlica Moldova, Nord Macedonia și Spania și a avut activități interesante și diverse. De la pictură (unde am creat mini galerii de artă cu lucrările noastre realizate după ce am studiat viața și opera unui pictor dintr-o țată parteneră, la această activitate am creat și puzzle cu mari opere de artă iar elevii s-au jucat și le-au rezolvat) , musică (în cadrul Festivalului de muzică am interpretat cântecele propuse de către partenerii din alte țări, ne-am creat instrumente muzicale din materiale reciclabile și desigur, ne-am distrat), dans (minunații și talentații noști elevi din clasa a II-s au interpretat piesele propuse de către parteneri), arhitectură (am creat căsuțele pentru cei trei porcușori din clasica poveste), cinema (am interpretat scurte momente artistice și ne-am costumat în personajele favorite). Urmează să finalizăm și ultima activitate, sculptura, unde vom modela diferite forme, cum ar fi oameni, animale sau obiecte imaginare folosind materiale accesibile. Ca în toate actitvitățile proiectului, creațiile copiilor sunt expuse în prezentări interactive cum ar fi Genially,
Am folosit foarte multe instrumente digitale în acest minunat proiect, cum ar fi Canva, Learning Desigener, Padlet, Bookcreator, Story Jumper, Digipad, Wakelet, Genially Esacpe Room”, a declarat Iulia Olguța Vuțino, directorul Școlii Surdila Greci.






Cel de al doilea proiect, Calendar of Wellbeing in school este coordonat de către o altă ambasadoare eTwinning, Elisabeta Borș de la Școala Gimnazială Apold împreună cu Kremena Marinova, cofondator din Varna, Bulgaria. Acest proiect își propune să aducă bunăstarea în școala noastră care va conduce la dezvoltarea armonioasă a copiilor dar și la succesul lor academic și personal. Proiectul eTwinning „Calendarul bunăstării școlare” include o varietate de activități care vizează promovarea bunăstării emoționale, fizice și sociale a elevilor. Activitățile proiectului vor fi create după ce echipa de proiect a fost stabilită sub forma unui calendar de bunăstare. Implementarea acestor activități contribuie semnificativ la crearea unui climat școlar în care toți elevii se simt sprijiniți, înțeleși și încurajați să se dezvolte armonios. Activitățile proiectului eTwinning „Calendarul bunăstării în școală” sunt esențiale pentru crearea unui mediu educațional sănătos și prietenos pentru elevi, profesori și întreaga comunitate școlară europeană.
La acest proiect participă elevii clasei a V-a sub coordonarea cadrelor didactice Emilia Stabiseschi și Iulia Olguța Vuțino. Au avut de parcurs 6 activități: Bunăstarea prin natură (au sărbătorit toamna și Săptămâna Codificării), Bunăstarea clasei mele (au colaborat elevi, părinți și cadre didactice și au organizat tradiționalul Târg de produse culinare de Ziua școlii), Bunăstarea campaniei mele (elevii s-au implicat în cadrul Campaniei EU SUNT SCHIMBAREA DIN ȘCOALA MEA și au căutat noi metode de rezolvare a conflictelor promovând nonviolența în școală), Bunăstarea prin muzică, dans, poezie și pictură (au lucrat în echipă împreună cu elevii din alte școli partenere, copiii au creat mini poeme, au dansat, au pictat, și-au exersat autocunoașterea prin realizarea unui autoportret) Bunăstarea prin matematică, științe natural și TIC (au descoperit beneficiile învățării prin joc, elevii și-a testat cunoștințele de matematică și științe rezolvând jocurile propuse de către fiecare școală parteneră, această activitate fiind propusă și coordonată de către profesorii din școala noastră), Bunăstarea prin educație civică(învățăm despre drepturile micului cetățean European dar și responsabilitățile care derivă de aici) și au participat la Ziua Siguranței pe Internet urmând să sărbătorim Ziua eTwinning.
”Putem spune că și acest proiect a fost unul care a implicat colaborarea dintre elevi, elevi-profesori prin crearea unei stări de bine atât în sala de clasă cât și în mica noastră școală”, a declarat Iulia Olguța Vuțino, directorul Școlii Surdila Greci.