Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat joi că noul pod peste Dunăre, inaugurat la Brăila, este „un pod al speranţei” şi „un pod al unirii”. La rândul său, Nicolae Ciucă, preşedintele PNL, a subliniat că una dintre priorităţile „majore” ale acestei coaliţii de guvernare este dezvoltarea infrastructurii. Podul şi unele părţi ale drumurilor de acces sunt funcţionale de joi, 6 iulie, începând cu orele 15.30, în vreme ce construcţia restului de drumuri de acces se preconizează că va fi terminată până la finalul anului 2023. Preşedintele Klaus Iohannis a declarat că podul suspendat peste Dunăre care leagă judeţele Brăila şi Tulcea este cea mai amplă construcţie ridicată în România în ultimele trei decenii, arătând că este o nouă dovadă că şi în România pot fi duse la capăt proiecte majore de infrastructură.
„În 2017 puţini credeau în reuşita acestui proiect. Iată că, la şase ani distanţă, suntem aici împreună să deschidem circulaţia pe acest pod, care leagă cele trei regiuni istorice. Este un pod pe care l-aş denumi un pod al speranţei, un pod al unirii, un pod al speranţelor pentru toţi românii. Acest pod este dovada că statul român ştie să investească şi să atragă bai europeni, ştie să abordeze strategic dezvoltarea regiunilor din România şi mai ales ştie să creeze oportunităţi pentru noi locuri de muncă”, a spus Grindeanu.
Preşedintele Senatului, liberalul Nicolae Ciucă, a afirmat, joi, la inaugurarea podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, că acest obiectiv reprezintă cel mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989, „un motiv de mândrie naţională”.
„Avem, astăzi, şansa să păşim pe cel mai mare pod suspendat din România şi al treilea din Europa, aşa cum ne-a plăcut de fiecare dată să vorbim despre acest obiectiv de infrastructură mare. Este cel mai complex şi cel mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989. S-au investitit aici multe resurse, s-a muncit mult şi iată că a ieşit un lucru trainic. (…) Este un motiv de mândrie naţională, România reia, cu sprijinul Uniunii din care face parte, obiceiul proiectelor de mare anvergură care nu rămân la sertar. Toţi cei implicaţi am demonstrat împreună că România poate construi serios, eficient şi chiar spectaculos cu eforturile populaţiei ţării şi cu sprijinul concetăţenilor europeni. Pe lângă energia fiecărui om care a lucrat la proiect, sunt puse, aici, în această lucrare, 20.000 de tone de oţel pentru 86 de tronsoane de tablier. Acestea au fost furnizate de Combinatul din Galaţi, iar construcţia segmentelor a fost realizată la Brăila. Avem, astfel, un exemplu excelent de colaborare regională, cu sprijin european, pentru un proiect de mare utilitate în zona Dunării de Jos”, a spus Ciucă.
”Este cea mai amplă construcție ridicată în România în ultimele trei decenii și al treilea pod ca mărime din Europa. Îi felicit pe toți cei implicați pentru eforturile depuse și pentru rezultatul obținut. Avem o nouă dovadă a faptului că și în România, dacă există voință și seriozitate, se pot duce la capăt proiecte majore. Infrastructura de transport trebuie să rămână prioritatea zero a oricărui Guvern, dar și a autorităților locale, pentru că numai așa putem beneficia de investiții mai mari, mai performante și putem reduce din decalajele regionale mari existente în țara noastră.” a spus președintele Klaus Iohannis.








