În ședința CLM de vineri, 30 septembrie, a fost aprobată cu unanimitate de voturi horărârea privind aprobarea Studiului de Fezabilitate (SF.) pentru obiectivul de investitii «Modernizare Str- Independentei, între Vadul Ghecetului si Vadul Rizeriei» și indicatorii tehnico economici, pentru obiectivul de investitii «Modernizare Str. Independentei, între Vadul Ghecetului si Vadul Rizeriei», în valoare totalä de 5.274.517,88 lei cu T.V.A., din care C+M: 2.641.441,81 lei cu T.V.A.
Durata de realizare a obiectivului de investitii este de 8 luni (proiectare si executie), conform Studiului de Fezabilitate si a graficului de lucräri, întocmite de cätre proiectantul lucrärii.
Consilierul PNL Petrică Popa a salutat această inițiativă, care a mai fost demarată în anul 2007, în mandatul primarului Constantin Sever Cibu, dar după ce acesta și-a încheiat mandatul proiectul nu a mai fost luat în calcul. Popa a spus că scopul era ca traficul greu de pe strada Carantinei să fie preluat de strada Independenței.
”Sper ca în foarte scurt timp strada Carantinei să fie degrevată de traficul greu, dar totodată este un lucru necesar, pentru că, așa cum preconizează toți brăilenii, economia brăileană va crește exponențial și atunci va fi nevoie de o altă rută pentru traficul greu către zona portuară” a spus consilierul PNL, Petrică Popa.
Primarul Dragomir a spus că în momentul în care Podul peste Dunăre va fi dat în circulație, va fi degrevat traficul greu de pe Calea Galați, iar a doua variantă pentru a degreva traficul greu este aceea de a devia traficul greu pe strada Independenței. Acesta a precizat că ulterior și strada Carantina va beneficia de lucrări de investiții. La rândul său viceprimarul Alexandru Jantea Crican a spus că la momentul de față strada Independenței nu ajunge până în strada Vadul Rizeriei și va fi nevoie să fie prelungită pe un teren din zonă.
Asa cum se arata in descrierea proiectului, lucrarile se desfasoara fara intreruperea traficului. Pe timpul executiei, impactul asupra componentilor mediului se manifesta prin: Scoaterea temporara din circuitul economic a unor zone cu terenuri necesare santierului de constructiij statii de asfalt si de beton, cariere, drumuri temporare, etc; Circulatia intensa a echipamentului de constructii in zonele de lucru pentru transportul materialelor si a prefabricatelor, executia rambleelor, turnarea asfaltului si a betonului, refacerea sistemului de drenare si de deversare a apelor pluviale.
Obiectivul de investitii propus vizeaza eliminarea sau cel putin diminuarea disfunctionalitatilor in ceea ce priveste asigurarea conditiilor de accesabilitate si mobilitate in si din Municipiul Braila, prin promovarea unor sisteme durabile de transport.
Suprafata de teren pe care se doreste modernizarea Strazii Independentei, precum si terenul proprietate privata pentru care s-a intocmit coridorul de expropriere, se afla de la intersectia Vadul Dunarii, pana la Vadul Rizeriei.
In vederea realizarii obiectivului de investitii propus, respectiv, tronsonul de la Vadul Dunarii, pana la Vadul Rizeriei, este necesar, conform Studiului de Fezabilitate (SF), exproprierea terenului.
Mentionam ca Str. Independentei, intre Vadul Ghecetului si Vadul Dunarii, este cuprinsa in obiectivul de investitii Modernizare strazi Cartier Comorofca, aflat la data prezentei in etapa de executie lucrari, avand finantare de la bugetul local si propus pentru cofinantare de la bugetul stat, prin Programul National de Investitii Anghel Saligny.
