Pe calea ferată Urziceni-Făurei trenurile de călători nu mai circulă din 2021. Linia nu este închisă total, pentru că pe aici mai circulă trenuri de marfă, în perioada campaniilor agricole, pe distanța Făurei-Pogoanele. Sucursala Regională de Căi Ferate Galați vrea să o redeschidă și pentru pasageri, după modernizare.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație cu titlul ”Sporirea eficienței economice și a siguranței feroviare prin creșterea nivelului de centralizare al instalațiilor de semnalizare feroviară – 8 loturi: Lot 5 – Sectoare CF: Lotul 5- Sucursala Regionala Galați (proiectare şi execuție)”. Valoarea totală estimată a contractului ce se dorește a fi încheiat este de 557.748.985,9 lei, adică 111 milioane de euro. Lucrarea este finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), timpul rămas pentru finalizarea ei este extrem de scurt, până în decembrie 2026.
Traseul vizat este împărțit în două sectoare CF:
- Făurei-Galați, alcătuit din 11 stații de cale ferată situate pe linie dublă electrificată, cu o lungime de 82,633 km., de la axa stației Dedulești (km. 178+717) până la axa stației Galați (km. 261+350);
- Urziceni-Făurei, alcătuit din cinci stații de cale ferată situate pe linie simplă neelectrificată, cu o lungime de 54,292 km., de la axa stației Gârbovi (km. 83+937) până la axa stației Făurei (km. 138+229).
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 5 martie 2025, ora 15:00. Ofertele trebuie să fie valabile până pe 5 septembrie 2025.
Calea ferată Urziceni-Făurei face parte din Magistrala 700, a fost inaugurată la data de 11 septembrie 1943 și a avut o istorie recentă zbuciumată.
Pe aici, trenurile CFR Călători au circulat până în anul 2014, când linia de 67,6 km a fost închiriată gestionarului privat de infrastructură RC-CF Trans Brașov. În consecință, locul garniturilor CFR Călători a fost luat de automotoarele Regiotrans, care a rămas apoi fără certificatul de siguranţă, după ce Autoritatea de Siguranţă Feroviară a descoperit că 29 din cele 200 de trenuri ale companiei au probleme tehnice. CFR Călători a preluat atunci operarea pe mai multe rute pe care circulau trenurile Regiotrans, nu însă și pe calea ferată Urziceni-Făurei.
”Apreciem faptul că traseul cel mai scurt, pentru a facilita legătura municipiilor Galați și Brăila cu Bucureștii, este prin Făurei-Urziceni. În urma studiului de fezabilitate, întocmit la nivel de Companie de proiectantul ISPCF Bucuresti (Lot 4 – SRCF Galați), această rută, Urziceni-Făurei-Brăila-Galați, a fost selectată și promovată pentru implementare, având și indicatorii tehnico-economici aprobați prin Hotărâre de Guvern. Trenurile de călători nu mai circulă din 2021 (deși s-au făcut demersuri, de către primăriile de pe acastă secție, niciun operator de transport călători nu a fost interesat să introducă trenuri, pe această rută), dar trenuri de marfă mai circulă, pe perioada campaniilor agricole, pe distanța Făurei-Pogoanele”, a mai declarat Gabriel Oprea, directorul regionalei, pentru clubferoviar.ro.