Podul de la Brăila are din nou probleme și prezintă tasări la rampa de urcare pe pod de pe malul brăilean, viaduct care face legătura cu blocurile de ancoraj, tasări care sunt în acest moment de aproximativ 10 cm, după cum a declarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.
Tasările sunt din toamna anului trecut, iar constructorul a încercat din luna decembrie să refacă planeitatea atât pe benzile de urcare cât și pe cele de coborâre de pe malul brăilean, așternând un nou strat de asfalt de umplutură. Continuarea scufundării pilonului viaductului a impus adoptarea unei soluții tehnice de consolidare a acestuia, actualmente forându-se piloni suplimentari în încercarea de stopare a tasărilor.
Alin Șerbănescu a mai spus că după stoparea tasărilor, constructorul va trebui să refacă planeitatea, să încarce până la cotă, iar în ceea ce privește cauzele apariției tasării, purtătorul de cuvânt al CNAIR a spus că este posibil ca acea consolidare să nu fi fost făcută corespunzător sau este o pungă de apă. Reprezentantul CNAIR mai spus că aceste lucrări vor dura cel puțin 3 sau 4 luni.
La Podul peste Dunăre rămâne încă un semn de întrebare, cum se va face asfaltarea când constructorii vor lua decizia să o facă pe toată porțiunea afectată în vară, nu doar pe o bucată de 150 de metri și plombat găurile, cum s-a făcut până acum. Cât privește mutarea macaralelor, până acum 3 dintre utilaje au fost demontate pe jumătate, iar una este încă întreagă.
Constructorul monitorizează în continuare și fisurile care au apărut la blocurile de ancoraj, esențiale în structura de rezistență a întregii construcții, iar despre recepția obiectivului încă nu se poate discuta.
Alin Șerbănescu a spus că recepția se va face atunci când toate problemele vor fi rezolvate de constructor.