
Guvernul a aprobat, in sedinta de miercuri, cele opt sedii ale Directiilor finantelor publice, precum si sediile regionale a Directiei Antifrauda a ANAF. Sediile regionale ANAF au fost stabilite in functie de cel mai mare numar de contribuabili. Decizia a fost adoptata de Guvern printr-o hotarare de reorganizare a ANAF.
Hotararea de Guvern prevede ca sedii ale administratiei financiare regionale vor fi infiintate la Galati, Cluj, Brasov, Timisoara, Craiova, Iasi, Ploiesti si Bucuresti.
[quote style=”1″]Stabilirea sediilor regionale s-a realizat pe baza deciziei Guvernului. Propunerile au fost in favoarea municipiilor cu pondere economica semnificativa si in care nivelul realizat al veniturilor bugetare si numarul de contribuabili sunt ridicate, cu luarea in considerare si a criteriului geografic[/quote], se arata in comunicatul Guvernului.
Directiile antifrauda au fost stabilite pentru acele orase care au activitati specifice frontierelor, precum Constanta, Suceava sau Oradea, iar alte astfel de sedii vor fi deschise la Alexandria, Targu-Jiu, Deva, Sibiu si Bucuresti, a completat Guvernul, prezicand ca sediile structurilor regionale antifrauda au fost stabilite in localitati din zone care prezinta riscuri ridicate de evaziune fiscala sau in zone limitrofe frontierelor.
[quote style=”1″]In ceea ce priveste realocarea resurselor umane, modelul de organizare creat permite redistribuirea personalului intre diversele structuri de administrare fiscala si vamala, in favoarea domeniilor deficitare (control, tehnologia informatiei, juridic, birourile vamale de frontiera externa in UE), precum si introducerea componentei antifrauda. Aceasta din urma va beneficia, prin realocarea posturilor, de resurse umane suficiente si foarte atent selectate pe criterii de profesionalism si integritate, in asa fel incat sa inregistreze rezultate bune in prevenirea si combaterea evaziunii si a fraudei fiscale si vamale, cu consecinte asupra suplimentarii veniturilor colectate la bugetul de stat. Din punct de vedere organizatoric, este important de mentionat faptul ca structura de administrare fiscala existenta la nivel judetean nu se modifica substantial, intrucat administratia finantelor publice aflata in municipiul resedinta de judet va prelua o mare parte din atributiile vechii directii generale a finantelor publice judetene. Mai mult, deplasarea competentelor catre nivelul regional nu este insotita de delocalizarea in totalitate a personalului[/quote], se sustine in comunicat.
Guvernul mai arata ca intreg procesul de reorganizare a ANAF va fi derulat in limita numarului de posturi ocupate in prezent si ca restructurarea institutiei va fi incheiata pana la 1 septembrie, iar angajatii institutiei trebuie sa fie activi la incasat taxe si impozite, nu „la tinut de propriile scaune”.