British American Tobacco (BAT) Romania, unul dintre cei mai mari producatori de tigarete a scumpit in primele zile ale acestui an produsele din portofoliu cu 50 de bani. Decizia BAT in ceea ce priveste cresterea de preturi vine in contextul in care, de la 1 ianuarie 2014, acciza la produsele din tutun s-a majorat cu 67% – de la 30 lei pentru o mie de tigarete la 50 de lei/1000 de tigarete. Totodata, cota taxei ad-valorem aplicata la tigaretele cu filtru a crescut de la 30% la 31%. Tigarile fara filtru sunt in continuare scutite de taxa ad-valorem, dar ele nu se prea gasesc pe piata romaneasca.
Astfel, un pachet de Kent, cea mai vanduta marca de tigari din Romania, costa acum 14 lei, un pachet de Lucky Strike costa acum 13,50 de lei, iar un pachet de Pall Mall in varianta Blue, are acum un pret de 13 lei.
BAT a scumpit produsele sale ultima oara in luna iunie, cu pana la 30 de bani, dupa ce de la 1 aprilie 2013 producatorul adaugase alti 40 de bani la pachetul de tigari, ca urmare a cresterii accizelor. In vara anului trecut si Philip Morris, producatorul marcilor Marlboro si L&M, a majorat pretul cu 0,2 lei/ pachetul de tigarete, urmand probabil sa faca si ei noi scumpiri in perioada urmatoare.