PSD Brăila: Testarea periodică a elevilor, soluția pentru rămânerea școlilor deschise

PNRR-ul Guvernului Cîțu – bani alocați pe criterii politice și reîntoarcerea la austeritate

PNRR-ul Guvernului Cîțu – bani alocați pe criterii politice și reîntoarcerea la austeritate

Anul școlar 2021 – 2022 începe cu aceleași incertitudini ca și precedentul, în contextul pandemiei Sars-CoV-2. Copiii au fost chemați fizic la școală, însă Guvernul a luat decizia de a nu mai testa periodic elevii, ceea ce în condițiile răspândirii tulpinii Delta a virusului printre copii și adolescenți, reprezintă o decizie criminală. Măsura testării periodice a elevilor se aplică cu succes în mai multe state occidentale și a ajutat la menținerea școlilor deschise prin prevenirea transmiterii virusului. În Marea Britanie se fac câte 3 – 5 teste antigen pe săptămână pentru fiecare elev, în Franța, cel puțin 2 teste pe săptămână, iar Germania a aprobat testele de salivă în școli, acele teste care, în România, cu câteva luni în urmă, iscaseră dispute între ministrul Sănătății și cel al Educației, spun reprezentanții PSD Brăila într-un comunicat de presă.

Pe lângă problemele generate de pandemia Covid, școlile din România se confruntă și la începutul acestui nou an cu aceleași neajunsuri ca și în anii precedenți. Multor unități le lipsește autorizația de funcționare, au probleme cu încălzirea sau au toaleta în curte. Subfinanțarea se menține. Guvernul a alocat Educației doar 2,5% din PIB. 70% din bani se duc doar pe salarii, deci pentru investiții mai rămâne extrem de puțin. Multe școli au început anul în stadiul de șantier. Doar la 73 din cele aproape 1.000 de unități de învățământ unde au avut loc lucrări de investiții, s-a reușit finalizarea lor la timp.

Un alt record negativ pentru România, în 2020 s-a atins cel mai mic număr de unități școlare din ultimii 10 ani, 6.970 față de 7.588 de unități în anul 2010. A scăzut mult și numărul cadrelor didactice. Anul trecut s-au înregistrat 1.103 demisii la cererea salariatului. Pentru alți 2.277 de profesori au încetat contractele de colaborare. În ceea ce privește elevii, 400.000 de copii nu merg la școală sau nu își finalizează studiile. România este peste media UE la abandonul școlar cu o rată de peste 16% în 2018 față de 10% media UE. Sute de mii de elevi nu au acces în prezent la învățământul online.

În anul școlar 2020 – 2021 învățământul online a fost un dezastru din cauza faptului că mulți elevi nu au avut acces la calculator, tabletă sau internet. Copiii au fost afectați negativ și din punct de vedere emoțional, lipsa socializării și-a pus amprenta asupra psihicului acestora, de aceea este atât de important ca școlile să poată rămâne deschise, iar orele să se desfășoare cu prezența fizică a elevilor. PSD consideră că testarea periodică a elevilor, așa cum se întâmplă și în Occident, reprezintă o măsură foarte eficientă de prevenție a răspândirii virusului, care va duce la menținerea școlilor deschise în condiții de siguranță, astfel încât elevii și profesorii să nu mai fie nevoiți să se întoarcă la nebunia învățământului online de anul trecut. De asemenea se impune alocarea mai multor bani pentru Educație. Incompetența guvernanților care au dat doar 2,5% din PIB a avut ca urmări stagnarea investițiilor și a lucrărilor de modernizare, iar mii de elevi și profesori se văd nevoiți să se întoarcă la școală în același clădiri care nu îndeplinesc condițiile de funcționare.

Exit mobile version