Cum te poți feri de fraudele prin e-mail, SMS sau apel telefonic

Seria recomandărilor pentru siguranţa online, transmise de poliţişti în cadrul Lunii Europene a Securităţii Cibernetice continuă cu informaţii referitoare la fraudele de tip phishing şi măsurile care trebuie avute în vedere pentru prevenirea acestora.

E-mail – urile de tip phishing se referă la mesaje false care induc în eroare destinatarii, pentru a-şi divulga date personale, financiare sau de securitate.

Astfel, victima primeşte un e-mail care poate arăta identic cu cele primite de obicei de la bancă, imitând logo-ul şi designul mesajelor reale. Folosind formulări care sugerează urgenţa, escrocii solicită descărcarea unui ataşament sau accesarea unui link şi în felul acesta utilizatorul este direcţionat către un site fals, unde i se va cere introducerea de date precum numărul cardului, codul PIN şi a altor date de identificare.

Infractorii cibernetici se bazează pe faptul că oamenii sunt ocupaţi, iar la o primă vedere, aceste e-mailuri par legitime. În consecinţă, cel mai probabil iau în serios ce e scris în e-mail şi acţionează în consecinţă. În plus, dacă e-mailurile sunt deschise de pe telefonul mobil sau tabletă, poate fi mai dificil de depistat o încercare de phishing.

Pentru a nu fi păcăliţi prin această metodă, se recomandă :

Smishing-ul (phishing-ul prin SMS) se referă laîncercarea de inducere în eroare prin mesaje text, pe care escrocii o folosesc pentru obţinerea de date personale, bancare ori de securitate.

Prin mesajul text (SMS), autorii solicită de obicei apelarea unui număr de telefon sau accesarea unui link pentru a verifica, actualiza sau reactiva un cont. În realitate, persoana este direcţionată către un site fals sau către un operator-complice, pretins reprezentant al băncii, scopul urmărit de escroci fiind acela de a obţine orice informaţie care i-ar putea ajuta să obţină bani.

Ce puteţi face pentru a nu ajunge victimă a fraudelor prin această metodă:

Vishing- ul (apeluri telefonice tip phishing) se referă la situaţiile în care autorii contactează victima telefonic şi, invocând diferite pretexte, o conving să le divulge date personale şi/sau financiare ori să le transfere bani.

Vă puteţi feri de fraudele prin această metodă ţinând cont de următoarele recomandări:

Exit mobile version