Cum crede Andrei Colțea că se poate dezvolta zona Brăila – Galați

După ce aproape 20 de ani a bătut lumea în lung și lat, mai ales în zona Asiei, Andrei Colțea s-a întors în România și a preluat conducerea interimară a Partidului România în Acțiune – filiala Brăila, pentru că doar la Brăila se simte acasă. El spune că are proiecte pentru zona Brăila- Galați nu doar în calitate de proaspăt om politic, ci si de activist civic.

În opinia sa, chiar dacă Brăila pare a fi o zonă foarte puțin atractivă, în contextul internațional actual, aceasta este o zonă foarte ofertantă din punct de vedere geopolitic:

„Brăila are mult mai mult potențial decât cred brăileni – strategic vorbind. Eu am un doctorat pe Istorie mondială și relații internaționale și sunt cumva specializat pe zona asta de strategie și în momentul ăsta, zona Brăila-Galați, că nu vorbim doar de Brăila, are un foarte mare potențial și strategic, si comercial, și agricol și industrial, un potențial care nu este exploatat. Suntem cumva pe un culoar care leagă zona Artică, zona Baltică, de Marea Neagră și Marea Mediterană, și, deși avem carențe foarte mari la nivel de infrastructură, eu cred că dacă se rezolvă aceste probleme și se rezolvă și partea de educație, avem un foarte mare potențial de creștere.

Eu sunt, printre altele, și membru al unui ONG care se numește Asociația Europeană Dunărea și care promovează un proiect care se numește Dunărea Polis. În opinia mea este un proiect la care merită să visezi măcar. Într-adevăr, sunt foarte multe bariere, nu s-a făcut nimic de 20 de ani, dar asta nu înseamnă că nu este un proiect viabil. De fapt, în opinia mea este cam singura șansă de dezvoltare regională. Fără un astfel de proiect și fără să visăm în termenii ăștia, zona nu poate fi salvată.

Eu mi-am propus ca acest proiect să fie central pentru activitatea mea publică, nu doar politică. Am și sprijinul celor care l-au inițiat. Sper că se poate face ceva, mai întâi ca parlamentar și pe urmă ca și profesionist în branding. Eu sunt consultat de branding și am lucrat cu firme foarte mari – Disney, Starbucks, etc – și le-am făcut brandingul. Proiectul acesta are nevoie de branding, ca lumea să știe de el, să știe care e potențialul. Există și aspectul atragerii de investiții, la care iar contează brandingul și marketingul”, spune Andrei Colțea.

În plus, Colțea vizează și zona educației, care în România, în opinia sa, a rămas mult în urmă: „Visul meu este să schimb sistemul educațional și să-l aduc în secolul XXI, pentru că noi acum funcționăm  cu un sistem de secol XIX, așa. Vreau să fac din România un centru de inovare în domeniul ăsta”.

Andrei Colțea spune că trebuie să pășim spre viitor, iar proiectul Dunărea Polis este foarte ambițios, dar nu se poate face în câțiva ani.

”Lumea se dezvoltă astăzi într-un ritm accelerat. La noi nimic nu se schimbă. Parcă suntem încremeniți în timp. Singura șansă a zonei, pentru relevanță, este proiectul acesta comun. Altfel zona nu are cum să capete relevanță”, a mai spus Colțea.

Exit mobile version